Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Zborurile anulate sau cu întârzieri, cu 50% mai multe în iunie decât în luna precedentă. Care au fost principalele cauze

Zborurile anulate sau cu întârzieri, cu 50% mai multe în iunie decât în luna precedentă. Care au fost principalele cauze

Tot mai multe zboruri au fost anulate în ultima perioadă sau au suferit întârzieri considerabile, numai în luna iunie fiind înregistrate cu 47% mai multe întârzieri şi anulări de zbor în comparaţie cu luna mai, arată datele unei platforme de turism online, citate de Agerpres.
Din totalul zborurilor rezervate prin platforma Vola.ro în iunie, 11% au avut întârzieri declarate oficial, iar numărul anulărilor s-a dublat faţă de luna precedentă.
Începutul verii aduce incertitudini la companiile aeriene
„Deşi au existat întârzieri şi anulări pe multiple rute, cele mai afectate au fost zborurile spre şi dinspre principalele oraşe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano. Acestea se numără printre cele mai aglomerate huburi europene: sunt destinaţiile care au cele mai multe zboruri, din şi spre toate colţurile lumii, motiv pentru care apar aici, în special în plin sezon, şi cele mai multe situaţii problematice cu zborurile”, relevă sursa citată.
Analiza platformei de turism online arată că la începutul sezonului estival a crescut numărul zborurilor anulate şi întârziate în comparaţie cu lunile de primăvară, însă datele arată că situaţia se prezintă mai bine acum faţă de anii trecuţi, când recordul anulărilor şi al întârzierilor în această perioadă ajunsese la 30%.
În acelaşi timp, specialiştii Vola.ro îi sfătuiesc pe călători să-şi ia măsuri de precauţie şi asigurări pentru a beneficia de rezolvări rapide în cazul situaţiilor neprevăzute din aeroporturi. Aceştia atrag atenţia asupra faptului că iunie a fost doar începutul sezonului estival, dar că iulie şi august vor fi şi mai aglomerate.
În general, companiile aeriene care operează un număr mare de zboruri cu rute diversificate, cum este şi cazul celor low-cost, se confruntă şi cu cele mai multe situaţii care îngreunează traficul aerian.
Campionatul European, cauză a haosului de pe aeroporturi
Una dintre cauzele întârzierilor şi anulărilor de zboruri se referă la creşterea semnificativă a traficului aerian şi a numărului de pasageri ca urmare a numărului mare de competiţii sportive în desfăşurare în Europa, afectând sistemul de control al traficului aerian şi organizarea aeroportului.
O altă cauză a problemelor din această perioadă este lipsa personalului specializat: atât aeroporturile, cât şi companiile aeriene se confruntă cu un deficit de personal, astfel că echipele actuale nu reuşesc să facă faţă cererii atât de mari din timpul verii.
Pe lângă asta, pot exista şi defecţiuni tehnice ale aeronavelor sau provocări operaţionale (prea puţine aeronave disponibile, modificări ale orarului de zbor) care declanşează reacţii în lanţ şi au un impact semnificativ asupra bunei desfăşurări a unei călătorii.
„Nu în ultimul rând, este important să ţinem cont şi de condiţiile meteorologice din această perioadă. În ultimele săptămâni, Europa a trecut prin mai multe fenomene extreme, de la furtuni puternice la valuri de caniculă şi incendii, care au perturbat inclusiv traficul aerian”, susţin reprezentanţii platformei de turism online.

Hotnews.ro

Noutați dupa tema