Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Fenomenele meteo extreme cauzează probleme navigaţiei maritime: Canalul Panama este blocat din cauza secetei, iar specialiştii avertizează că perturbările se vor înmulţi.

Fenomenele meteo extreme cauzează probleme navigaţiei maritime: Canalul Panama este blocat din cauza secetei, iar specialiştii avertizează că perturbările se vor înmulţi.

„Cu toţii ne bazăm pe produsele transportate prin oceanele lumii, dar niciodată nu ne întrebăm cum ajung acestea la destinaţie, decât dacă lucrurile merg prost”

Un număr din ce în ce mai mare de evenimente meteorologice extreme cauzează probleme pe liniile majore de navigare maritimă, titrează CNBC.

În Panama nivelurile scăzute ale apei au determinat ţara din America Centrală să reducă numărul de nave care trec prin Canalul Panama, un punct cheie al tranzitului global.

Restricţiile au dus la creearea unor cozi lungi de nave care aşteaptă să treacă prin canal, rută preferată de multe companii deoarece scurtează trnazitul dintre Oceanul Atlanic şi Pacific.

Autoritatea Canalului Panama, instituţia care gestionează canalul, a declarat la începutul acestei luni că măsurile sunt necesare din cauza „provocărilor fără precedent”. Instituţia a adăugat că severitatea secetei din acest an „nu are precedent istoric”.

Peter Sands, analist-şef la Xeneta, a spus că blocaje există „peste tot”, dar că, de obicei, doar evenimentele majore, cum ar fi obstrucţionarea Canalului Suez din 2021, tind să expună fragilitatea modelului de livrare „just-in-time”.

„Cu toţii ne bazăm pe produsele transportate prin oceanele lumii, dar niciodată nu ne întrebăm cum ajung acestea la destinaţie, decât dacă lucrurile merg prost”.

Ever Given, una dintre cele mai mare nave din lume, a fost blocată timp de o săptămână în martie 2021, pe suprafaţa canalului Suez din cauza vânturilor puternice. Blocajul a oprit tot traficul pe una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din lume, provocând perturbări masive între Europa, Asia şi Orientul Mijlociu.

De atunci, analiştii au avertizat că vremea extremă determinată de criza climatică ar putea creşte frecvenţa evenimentelor de acest tip, având consecinţe devastatoare asupra lanţurilor de aprovizionare, securitatea alimentară şi economiilor regionale.

zf.ro

Noutați dupa tema