Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Combustibilul de care depinde o lume întreagă se scumpeşte în mod neaşteptat. Analiştii avertizează: Guvernele trebuie să înceapă refacerea stocurilor de acum, orice întârziere e periculoasă

Combustibilul de care depinde o lume întreagă se scumpeşte în mod neaşteptat. Analiştii avertizează: Guvernele trebuie să înceapă refacerea stocurilor de acum, orice întârziere e periculoasă

În orice alt moment al istoriei, starea actuală a pieţei globale a motorinei ar fi provocat panică în unele ţări. Singura veste bună este că în urma cu un an piaţa arăta mult mai rău, şi cu toate acestea haosul complet n-a reuşit să se instaleze.

Peste tot în lume, preţurile combustibilului au început să accelereze la un nivel foarte mare în raport cu ţiţeiul din care este fabricat, ceea ce indică o penurie care ar trebui să alarmeze guvernele obsedate de inflaţie de pretutindeni. Iar în doar câteva luni, emisfera nordică va intra în iarnă, ceea ce va creşte cererea de încălzire, scrie Bloomberg.

„Ar trebui să acumulăm stocuri de acum, ca măsură de prevenţie, chiar dacă în mod obişnuit consolidăm depozitele din septembrie”, a declarat Eugene Lindell, şeful departamentului de produse rafinate al consultantului industrial FGE.

Vestea bună este că piaţa arăta chiar mai rău anul trecut în această perioadă, după invazia Rusiei în Ucraina - iar preţurile au scăzut în cele din urmă, ajutate de o iarnă relativ blândă. Cu toate acestea, stocurile micşorate din prezent înseamnă că lumea nu-şi poate permite nicio surpriză pe piaţă: pot apărea oricând restricţii de aprovizionare sau şocuri ale cererii pot veni din cauza vremii reci sau a unor economii surprinzător de puternice.

Pieţele petroliere au fost zguduite în ultimele săptămâni de creşterea marjelor de producţie a carburanţilor, iar restricţiile impuse de rafinării au redus oferta globală, în condiţiile în care producătorii de ţiţei, inclusiv Arabia Saudită, refuză să vândă acolo unde există semnele unei penurii.

Stocurile de motorină din nord-vestul Europei vor scădea în următoarele luni, potrivit companiei de consultanţă Wood Mackenzie Ltd. Deşi acest lucru este tipic pentru această perioadă a anului, stocurile sunt în prezent mai mici decât normele istorice - deşi sunt încă în creştere faţă de anul trecut.

În SUA, preţurile la motorină au crescut constant de la sfârşitul lunii iulie, atât de mult încât au contribuit mai mult la inflaţie decât benzina în august. Rafinăriile americane nu au reuşit să acumuleze stocuri în această vară, perioada tipică de creştere a ofertei între sezoanele de recoltă şi înainte de încălzirea de iarnă. Acest lucru se datorează faptului că condiţiile de piaţă au făcut ca acumularea de stocuri să fie un eşec, la fel ca anul trecut.

Performanţa pieţei motorinei este importantă dincolo de universul câtorva comercianţi specializaţi.

În definiţia sa cea mai largă, acest tip de combustibil - care are specificaţii variate şi este utilizat în toate domeniile, de la automobile şi nave până la încălzire şi maşini grele - reprezintă cea mai mare parte a cererii de produse petroliere.

Mai mult decât atât, este un combustibil vital pentru lanţurile de aprovizionare din întreaga lume, iar lipsurile majore şi şocurile de preţ pot avea implicaţii pentru guverne şi industrii.

Anul trecut, preţurile ridicate la motorină au provocat greve ale transportatorilor din Asia, presând guvernele care încercau să evite inflaţia cauzată de creşterea costurilor energiei. În SUA, fermierii şi companiile de transport rutier care cumpără în vrac vor avea şi mai mult de suferit din cauza creşterii costurilor.

businessmagazin.ro

Noutați dupa tema