Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Lucrurile încep să prindă contur: Consiliul UE aprobă preliminar proiectul de compromis privind interzicerea motoarelor cu ardere internă începând din 2035

Lucrurile încep să prindă contur: Consiliul UE aprobă preliminar proiectul de compromis privind interzicerea motoarelor cu ardere internă începând din 2035

Consiliul Uniunii Europene a aprobat luni, în formă preliminară, proiectul privind interzicerea motoarelor pe benzină, motorină şi hibride începând din 2035, dar vor putea fi utilizaţi combustibili sintetici, la cererea Germaniei, în timp ce Italia este nemulţumită de rapiditatea procedurilor.
Consiliul Reprezentanţilor Permanenţi (COREPER) a adoptat luni planul privind obligativitatea fabricării, începând din 2035, doar a motoarelor de autoturisme şi autoutilitare care să nu mai emită particule poluante. La insistenţele Germaniei, motoarele cu ardere internă vor putea fi produse şi după anul 2035, prin utilizarea de combustibili sintetici, cu emisii poluante zero. Însă nu vor mai putea fi fabricate motoare pe benzină, motorină sau de tip hibrid.
Noul plan reprezintă o modificare a proiectului iniţial, aprobat de Parlamentul European la cererea Comisiei Europene, care permitea doar fabricarea motoarelor electrice începând din 2035.
"COREPER a aprobat planul ca acordul privind standardele în materie de dioxid de carbon pentru automobile să fie pe agenda Consiliului UE pentru Energie de marţi", a anunţat Preşedinţia suedeză a Consiliului UE.
Guvernul Italiei este nemulţumit de accelerarea procedurilor, dat fiind că proiectul de compromis nu prevede şi motoare cu biocombustibili. Nu este clar dacă Italia va vota proiectul în cursul sesiunii programate marţi, afirmă surse guvernamentale de la Roma citate de publicaţia germană Die Zeit.
Surse din cadrul Uniunii Europene citate de publicaţia Il Fatto Quotidiano afirmă că Italia şi Polonia au votat împotriva planului UE, iar România şi Bulgaria s-au abţinut de la vot. Marţi, decizia în Consiliul UE pentru Energie va putea fi luată prin majoritate calificată. Italia admite că noile evoluţii modifică interpretarea şi vor permite menţinerea motoarelor cu ardere internă prin utilizarea de biocombustibili, dar solicită mai mult timp pentru analizarea efectelor asupra industriei auto.

zf.ro

Noutați dupa tema