Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ford estimează că divizia de vehicule electrice va pierde 3 miliarde de dolari în acest an

Ford estimează că divizia de vehicule electrice va pierde 3 miliarde de dolari în acest an

Ford a declarat că se aşteaptă să piardă 3 miliarde de dolari la fabricarea vehiculelor electrice în acest an, oferind investitorilor cea mai clară privire de până acum asupra perspectivelor pentru afacerea nou-înfiinţată a companiei cu maşini şi camioane alimentate cu baterii, conform Financial Times.
Afacerea EV, cunoscută sub numele de “Model e”, a raportat o pierdere de 900 de milioane de dolari în 2021, care a crescut la 2,1 miliarde de dolari în 2022, pe măsură ce a accelerat producţia de modele precum Mustang Mach-E.
"Ford “Model e” este un start-up EV în cadrul Ford şi după cum ştie toată lumea, start-up-urile EV pierd bani în timp ce investesc în capacităţi, dezvoltă cunoştinţe şi câştigă cotă de piaţă", a declarat directorul financiar al Ford, John Lawler.
Constructorul auto din Michigan a publicat joi date financiare refăcute pe baza noilor unităţi de afaceri pe care le-a anunţat anul trecut. Compania raportează acum profiturile şi pierderile în trei categorii: autoturisme şi camioane cu combustie internă, vehicule alimentate cu baterii şi vehicule comerciale.
Datele financiare, pe care Ford intenţionează să le explice în cadrul unui "teach-in" pentru investitori, sunt menite să transmită o imagine mai detaliată a costurilor şi veniturilor constructorului auto pentru a produce vehicule electrice, în contextul în care urmăreşte obiectivul de a vinde numai vehicule cu emisii zero până în 2040.
Noua structură oferă, de asemenea, mai multe detalii despre Ford Blue, divizia de vehicule cu motoare tradiţionale care va finanţa tranziţia companiei către vehicule cu energie curată.
Ford Blue va câştiga 7 miliarde de dolari înainte de dobânzi şi taxe în acest an, a anunţat compania, faţă de 6,8 miliarde de dolari anul trecut. Profitul la afacerea de vehicule comerciale a companiei, Ford Pro, se estimează că aproape se va dubla în acest an, ajungând la aproape 6 miliarde de dolari.
Vânzările de vehicule electrice ale Ford o plasează pe locul al doilea, la mare distanţă de producătorul de maşini electrice Tesla, care a deţinut două treimi din piaţa americană anul trecut. Compania condusă de Elon Musk a raportat un venit net de 12,6 miliarde de dolari în 2022, o creştere de 123% faţă de anul precedent. Tesla a pierdut bani timp de un deceniu înainte de a raporta primul său profit trimestrial în 2013.
Pierderile Ford în afacerea “Model e” provin din cheltuielile pentru proiecte precum construirea unor noi fabrici de asamblare şi de baterii în Tennessee şi Kentucky, precum şi adăugarea unui nou tip de tehnologie pentru baterii, a spus Lawler.
Ford plănuieşte să fabrice 2 milioane de vehicule electrice pe an până la sfârşitul anului 2026, atingând o marjă de profit operaţional de 8% pentru această divizie. Ţinta pentru întreaga companie este de 10%.
În timp ce compania încearcă să îşi transforme pierderile EV în profituri în trei ani, investitorii sunt interesaţi să "ştie cum arată această cale", a declarat Stephen Brown, analist la Fitch Ratings.
Lawler a declarat că societatea va depăşi acest obstacol printr-o combinaţie de producţie de construcţii, preţuri competitive şi modificări la nivelul designului şi ingineriei celei de-a doua generaţii de vehicule electrice ale societăţii.
Cu toate acestea, obiectivul Ford este "deosebit de optimist" în comparaţie cu producătorul auto rival din Detroit, General Motors, care a prognozat că, în 2026, vehiculele sale electrice vor avea o marjă de profit operaţional care nu va fi mai mare de o cifră medie de o singură cifră, a declarat Emmanuel Rosner, analist la Deutsche Bank.
"În timp ce investitorii anticipează, în general, pierderi mari ale vehiculelor electrice şi cred că acesta este minimul, ne întrebăm dacă conducerea ar putea fi nevoită să îşi reducă obiectivele de marjă pe termen mediu sau să îşi decaleze termenul", a spus el.

zf.ro

Noutați dupa tema