Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Franţa, noul lider al Europei

Franţa, noul lider al Europei

Franţa are un rol principal şi în economia României. Este unul dintre principalii investitori.
14 iulie, ziua Franţei. Ziua unui prieten vechi, a unui părinte al Europei moderne şi a forţei care vrea să asigure Uniunii Europene un viitor. Franţa a devenit de facto liderul Uniunii Europene după Brexit şi după plecarea de pe prima scenă politică a cancelarului german Angela Merkel.
De asemenea, cu o economie mai protejată de forţele externe, Franţa a devenit în perioada de relansare postpandemică unul dintre principalele motoare de creştere al UE. Preşedintele francez Emmanuel Macron s-a trezit astfel că duce o responsabilitate enormă, a singurului lider politic european de anvergură internaţională. Războiul Rusiei contra Ucrainei îi îngreunează şi mai mult povara, Franţa rămânând după Brexit cea mai mare putere militară a Uniunii.
Macron are, de când a venit la conducerea ţării sale, o viziune despre o UE reformată, adaptată acum unor vremuri în care crizele se succed cu repeziciune, iar şocurile se acumulează. Franţa şi-a asumat un rol principal în noua ordine europeană post-Brexit şi post-Merkel şi post-pace.
Franţa are un rol principal şi în economia României. Este unul dintre principalii investitori. Grupul francez Renault a adus Dacia pe prima scenă auto internaţională. Orange (Dialog), adusă în România de France Telecom în 1997, este unul din pionierii telefoniei mobile şi a ajuns liderul pieţei româneşti de profil. Carrefour a construit primul hipermarket din Bucureşti, în 2001.
Companiile franceze sunt instalate într-un spectru divers al businessului românesc, de la imobiliare - Nhood, un pionier al viitorului -, la bănci, cu Société Générale, bricolaj, cu Leroy Merlin, şi sport, unde lider este Decathlon. Între Nhood, Decathlon şi alte afaceri franceze care au nevoie de spaţiu, există o legătură: primul transformă spaţiile ocupate de magazinele şi sediile acestor companii în locuri prietenoase cu viaţa. Se ocupă, cu alte cuvinte, de regenerarea imobiliară urbană. Franţa este importantă şi din altă perspectivă pentru economia românească: este printre puţinele ţări în care România exportă mai mult decât importă.

zf.ro

Noutați dupa tema