Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

De la kimchi la motorină: indicatori ai inflaţiei din întreaga lume de care nu ştiaţi

De la kimchi la motorină: indicatori ai inflaţiei din întreaga lume de care nu ştiaţi

Indicatorii preţurilor de consum sunt mult mai complecşi decât par la prima vedere. Cel american, de exemplu, a ajuns să includă 243 de elemente în decursul istoriei sale de 101 de ani. Cei pentru unele ţări aflate în curs de dezvoltare, deşi mai puţin stufoşi, includ totuşi unele „nestemate“.

Bloomberg Businessweek a realizat o compilaţie de indicatori alternativi ai inflaţiei.

Ardeii iuţi roşii: creştere de 28% a preţului în Indonezia. Scumpirea dramatică a acestui ingredient cheie din sambal, o pastă roşie picantă folosită drept condiment universal, a fost citată drept motiv cheie pentru creşterea inflaţiei la un maxim pe doi ani în martie.

Rulourile cu carnaţi: creştere de 4,5% a preţului în Marea Britanie. Unii văd aceste rulouri drept un indicator major al crizei costurilor de trai din această ţară. Gigantul britanic Greggs a avertizat că va creşte preţurile acestora din nou, după două scumpiri operate deja anterior, spulberând speranţele angajaţilor de a mânca ceva ieftin în drum spre birou.

Serviciile de telefonie mobilă din Japonia. Operatorii şi-au redus comisioanele cu peste jumătate anul trecut, împingând în jos indicatorul general al preţurilor de consum. Impactul acestor reduceri va începe să se diminueze din aprilie, un motiv major pentru care unii economişti văd inflaţia atingând ţinta de 2% a băncii centrale japoneze pentru prima dată în şapte ani.

Roşiile, în Egipt: creştere de 88% a preţurilor. Preţul acestora este unul permanent volatil, comercianţii stradali din Cairo strigând „Roşiile sunt nebune“ pentru a-i ademeni pe oameni să cumpere rapid până când preţurile nu o iau razna din nou. Scumpirea recentă este deosebit de dureroasă pentru o ţară unde jumătate din populaţie trăieşte la sau sub pragul sărăciei.

Mobilier de casă, SUA: scumpire cu 10,6%. „Canapearmagedonul“ se produce când milioane de americani se satură de canapelele lor, comandă unele noi şi se vaită mai apoi de întârzierile de livrări. La doi ani de la declanşarea pandemiei, preţurile mobilierului de casă nu dau semne de scădere.

Kimchi, Coreea de Sud: scumpire cu 10,6%. Preţul felului de mâncare bazat pe varză fermentată a atins un maxim istoric în martie, determinând guvernul ţării să convoace o întrunire pentru a stabili căi de temperare a preţurilor acestuia, dar şi altor alimente de bază.

Berea, Germania: plus de 2,9%. Subindexul berii a început să rămână în urma altor bunuri şi servicii după vara trecută şi a intrat temporar în teritoriu negativ în martie. Acum, producătorii avertizează că vor fi obligaţi la scumpiri majore, dând vina pe Putin.

Săpunul pentru spălat rufe, Uganda. Preţurile au crescut cu 87,2% după scumpirea dramatică uleiului de palmier datorată interdicţiilor la export din Indonezia şi blocării exporturilor de ulei de floarea soarelui din Ucraina.

Benzina, Brazilia: creştere cu 53,6% a preţurilor. Jair Bolsonaro, preşedintele ţării, a dat vina pe Petrobras, compania de stat, acuzând-o că-şi creşte profiturile, în speranţa de a câştiga alegători înaintea alegerilor din octombrie.

Zf.ro

Noutați dupa tema