Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

F. Timmermans: Va exista un fond social destinat tranziţiei energetice de 72 de miliarde de euro. O să fie al naibii de greu, dar nu ne permitem să nu facem asta. Nimeni nu va fi lăsat în urmă

F. Timmermans: Va exista un fond social destinat tranziţiei energetice de 72 de miliarde de euro. O să fie al naibii de greu, dar nu ne permitem să nu facem asta. Nimeni nu va fi lăsat în urmă

Un mega-fond destinat susţinerii categoriilor vulnerabile de consumatori de energie va fi creat, valoarea acestuia urmând să fie de 72 de miliarde de euro, pe următorii 10 ani.
“Ţintele de emisii vor ţine cont de PIB/capita. Includerea transporturilor rutiere şi a clădirilor în schema de emisii de carbon este foarte dificilă. Costurile pentru noile certificate se vor regăsi la distribuitorii de combustibili, în funcţie de emisiile pe care acei combustibili le emit. Acest lucru îi va determina să treacă spre soluţii sustenabile de mobilitate. Mai departe, vom avea un fond de 72 de miliarde de euro pentru a-i susţine pe consumatorii vulnerabili în această tranziţie. Nu rămâne nimeni în urmă. O să fie al naibii de greu, dar trebuie să facem asta. Nu ne permitem altfel”, a declarat Frans Timmermans, vicepreşedinte exe¬cutiv al Comisiei Europene, cel care conduce de la cel mai înalt nivel realizarea şi implementarea Green Deal.
Pachetul Fit for 55, care transpune în legislaţie obiectivele Green Deal privind neutralitatea climatică a Europei, a fost lansat azi şi va provoca un tsunami industrial, de la sectorul auto, aviatic, transport maritim până la modul în care ne încălzim casele, toate urmând să fie afectate de acest mega-pachet de măsuri.
Întregul scop al acestui pachet, care practic declanşează o revoluţie industrială, este reducerea emisiilor până în 2030 cu 55% faţă de nivelul din 1990, majorat faţă de ţinta iniţială de 40%. Obiectivul ar trebui atins într-o perioadă de numai 10 ani de zile.
Una dintre schimbările majore este schimbarea schemei de tranzacţionare a emisiilor de carbon, noi categorii de emiţători urmând să fie incluse.
“Emisia de CO2 trebuie să aibă un preţ astfel încât companiile şi populaţia să aleagă cea mai verde soluţie. Ştim deja că acest sistem funcţionează. Vom aplica sistemul de emisii la aviaţie şi transportul maritime. Un vas de croazieră emite într-o singură zi echivalentul a 80.000 de maşini. Tranziţia va fi însoţită de un fond care va combate sărăcia energetică şi-i va susţine pe cei care nu-şi pot plăti facturile”, a mai spus preşedinta CE, Ursula von der Leyen.

Zf.ro

Noutați dupa tema