Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Polonia şi Spania semnează un acord pentru dezvoltarea unui sistem feroviar polonez de mare viteză

Polonia şi Spania semnează un acord pentru dezvoltarea unui sistem feroviar polonez de mare viteză

Reprezentanţi ai guvernelor din Polonia şi Spania au semnat la Madrid un acord de cooperare pentru dezvoltarea sistemului feroviar de mare viteză polonez ca parte a proiectului Hub-ul de Transport Solidaritatea (HTS), scrie Euractiv. În timpul celei de-a 13-a consultări interguvernamentale polono-spaniole, secretarul polonez pentru HTS Marcin Horala a declarat că „memorandumul este un semnal clar din partea partenerilor occidentali că HTS este o investiţie necesară, rentabilă şi foarte valoroasă pentru întreaga Europă Centrală şi de Est.“
De asemenea, el a remarcat faptul că Spania este unul dintre liderii mondiali în domeniul dezvoltării şi administrării de sisteme feroviare de mare viteză. HTS este un hub de transfer planificat pentru culoarul Varşovia şi Lodz şi care va integra transportul aerian, feroviar şi rutier. Acesta include construirea a aproape 1.800 km de linii feroviare de mare viteză şi 2.400 km linii ferate modernizate, precum şi un aeroport nou. Aeroportul şi prima secţiune a sistemului feroviar sunt planificate a fi oferite transportului publicului în 2027.

Zf.ro

Noutați dupa tema