Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

De ce tot mai multe containere cu marfă ajung în mare. Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave

De ce tot mai multe containere cu marfă ajung în mare. Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave

Containerele amplasate pe vase gigant care transportă orice, de la anvelope la telefoane inteligente, se răstoarnă într-un ritm alarmant, trimiţând mărfuri de milioane de dolari pe fundul oceanelor în condiţiile în care presiunea pentru accelerarea livrărilor creşte riscul de erori de siguranţă, scrie Bloomberg.
Industria de transport maritim se confruntă cu cea mai puternică creştere a numărului de containere pierdute din ultimii 7 ani, iar accidentele dau peste cap lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani.
Există mai multe motive pentru înmulţirea bruscă a accidentelor, însă ceea ce complică cel mai mult situaţia este creşterea explozivă a comerţului online după ce cererea de consum a urcat puternic în timpul pandemiei, liniile de transport fiind sub presiune să livreze produsele cât mai rapid posibil.
Maersk, cel mai mare grup de transport maritim containerizat din lume, şi-a majorat recent estimările privind rezultatele pe întregul an 2021 după o performanţă solidă pe primul trimestru generată de cererea ridicată, potrivit Reuters.
Compania daneză a anunţat că se aşteaptă ca această situaţie excepţio¬nală să continue până în trimestrul IV al acestui an.
Nevoia de viteză dă naştere unor condiţii precare care pot duce rapid la dezastru, avertizează experţii din industrie. Riscurile de accidente cresc şi din cauza epuizării navigato¬rilor pe fondul pandemiei, potrivit Bloomberg. Până acum, niciunul dintre accidentele produse în ultima vreme nu a fost direct atribuit unor probleme de siguranţă. Organizaţia Maritimă Internaţională aşteaptă încă rezultatele anchetelor legate de ultimele incidente, avertizând cu privire la tragerea oricărei concluzii înainte de acestea.
Industria resimte însă presiuni în creştere pentru soluţionarea situaţiei.
Primul container pentru trans¬port maritim a fost lansat pe 26 aprilie, 1956. Invenţia lui Malcom P. McLean, un american cu rădăcini scoţiene, a revoluţionat comerţul mondial, scrie Deutsche Welle.
Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave. În prezent, există 6.220 de nave de transport maritim containerizat care trans¬portă aproximativ 24,4 milioane de containere, potrivit Alphaline.

Zf.ro

Noutați dupa tema