Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 August, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consecinţele blocării Canalului Suez: Ever Given va avea voie să plece doar dacă proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari

Consecinţele blocării Canalului Suez: Ever Given va avea voie să plece doar dacă proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari

Autorităţile egiptene au declarat că nu vor elibera nova-container Ever Given, care a fost blocată în Canalul Suez timp de o săptămână, decât în condiţiile în care proprietarii navei vor plăti compensaţii de un miliard de dolari, conform Business Insider.
„Nava va rămâne aici până în momentul în care vom finaliza investigaţiile şi compensaţiile vor fi plătite”, spune lt. gen. Osama Rabie, care conduce Autoritatea Canalului Suez.
Suma cerută ar acoperi costurile echipamentelor şi utilajelor folosite pentru a readuce nava de 200.000 de tone pe linia de plutire, dar şi pentru a compensa cei 800 de muncitori care au ajutat la deblocarea rutei comerciale. Conform firmei de date financiare Refinitiv, statul egiptean a pierdut taxe de tranzit în valoare de 95 de milioane de dolari.
Momentan nu este clar cine va plăti compensaţiile, având în vedere că Shoei Kisen Kaisha, proprietarul japonez al Ever Given, a declarat pentru Wall Street Journal că nu a fost abordat oficial de către oficialii egipteni.
Între timp, Eric Hsieh, preşedintele Evergreen Marine, navlositorul Ever Given, a declarat că firma „este lipsită de orice responsabilitate generată de întârzierea mărfurilor” deoarece „va fi acoperită de asigurare”.
Canalul Suez reprezintă 12% din totalul comerţului efectuat la nivel mondial. Publicaţia britanică Lloyd’s List estimează că valoarea mărfurilor care trec zilnic prin canal atinge 5,1 miliarde de dolari din direcţia est-vest şi 4,5 miliarde în sens opus.

Zf.ro

Noutați dupa tema