Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

​Campania globală Alege adevărul a fost lansată în perioada premergătoare Zilei mondiale a știrilor din 28 septembrie.

​Campania globală Alege adevărul a fost lansată în perioada premergătoare Zilei mondiale a știrilor din 28 septembrie.

Peste 100 de țări, sute de organizații de știri, asociații media și profesioniști, inclusiv agenția de știri de afaceri InfoMarket, s-au unit pentru a sublinia importanța jurnalismului bazat pe fapte. Ei își încurajează publicul să sprijine sursele de știri verificate.

Ziua mondială a știrilor este organizată de World Editors Forum al WAN-IFRA și de Fundația canadiană pentru jurnalism. Tema campaniei din acest an, „Alege adevărul”, a fost dezvoltată de Project Kontinuum, un incubator de campanii condus de fondatorul Daily Maverick, Branko Brkic.

„Ziua mondială a știrilor este un moment de reflecție asupra rolului important al jurnaliștilor independenți și curajoși din comunitățile din întreaga lume. Munca lor furnizează dovezi care conduc la adevăr”, a declarat David Walmsley, redactor-șef al The Globe and Mail și fondator al Zilei mondiale a știrilor.

Campania „Alege adevărul” evidențiază angajamentul ferm al jurnaliștilor față de raportarea veridică, recunoscând în același timp dificultatea publicului de a naviga într-un mediu informațional toxic, plin de dezinformare.

Într-un articol comun despre Ziua mondială a știrilor, Branko Brkić și laureatul premiului Nobel Maria Ressa au scris: „Zgomotul și violența se vor potoli în cele din urmă, iar discursul bazat pe adevăr și decență va reveni. Pentru moment, noi luptăm: în fiecare minut din fiecare oră din fiecare zi..... Vom apăra adevărul”.

Președintele WAN-IFRA, Ladina Heimgartner, a subliniat: „Prin campania Alege adevărul, subliniem angajamentul nostru comun de a apăra principiile jurnalismului bazat pe fapte. Într-o lume afectată de dezinformare, responsabilitatea jurnaliștilor de a furniza știri exacte, fiabile și independente a devenit esențială. Această campanie reamintește faptul că adevărul nu este doar o alegere, ci fundamentul unei societăți libere și democratice.”

DESPRE CAMPANIE

Ziua Mondială a Știrilor este o inițiativă globală menită să evidențieze rolul jurnaliștilor în furnizarea de știri și informații verificate care servesc cetățenilor și democrației. Aceasta are loc anual pe 28 septembrie.

Ziua Mondială a Știrilor este prezentată de World Editors Forum și Fundația Canadiană pentru Jurnalism, în colaborare cu Daily Maverick și Project Kontinuum.

WAN-IFRA (Asociația Mondială a Editorilor de Știri) este o organizație globală a presei mondiale, care reunește 3 000 de editori de știri și companii de tehnologie și 60 de asociații naționale ale editorilor, reprezentând 18 000 de publicații din 120 de țări. Asociația protejează drepturile jurnaliștilor și editorilor de a lucra independent și oferă membrilor săi expertiză și servicii pentru a inova în lumea digitală.
Canadian Journalism Foundation (CJF), înființată în 1990, promovează și sprijină excelența jurnalistică.
 

Noutați dupa tema