Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Curtea Constituțională a Republicii Moldova a decis că amendamentul de includere a aeroportului din Chișinău în lista obiectelor care nu pot fi privatizate este neconstituțional.

Curtea Constituțională a Republicii Moldova a decis că amendamentul de includere a aeroportului din Chișinău în lista obiectelor care nu pot fi privatizate este neconstituțional.

Curtea Constituțională a luat această decizie la 20 iunie, după ce a examinat cererea unui grup de deputați din partea Blocului Comuniștilor și Socialiștilor, care au contestat modificările respective la Legea privind administrarea și deetatizarea proprietății publice. Amendamentele prevedeau că, prin derogare de la dispozițiile legislației în vigoare, decizia de a include o instalație sau o întreprindere de stat pe lista instalațiilor care nu fac obiectul privatizării poate fi adoptată de către parlament chiar și în absența unei propuneri a guvernului, dacă instalația respectivă este importantă pentru securitatea statului în conformitate cu articolul 5 din Legea privind mecanismul de examinare a investițiilor importante pentru securitatea statului sau dacă întreprinderea de stat funcționează într-unul dintre domeniile importante pentru securitatea statului, prevăzute în Legea privind mecanismul de examinare a investițiilor importante pentru securitatea statului. Un alt amendament a stipulat că excluderea de pe lista obiectelor care nu fac obiectul privatizării a obiectelor și a întreprinderilor de stat prevăzute în amendamentul menționat mai sus va fi efectuată de către Parlament exclusiv pe baza unei propuneri a Guvernului însoțită de o justificare economică, bugetară, socială și juridică, precum și de o justificare referitoare la absența riscurilor pentru securitatea statului. Partidul Socialiștilor a salutat decizia Curții Constituționale. Potrivit autorilor sesizării adresate Curții Constituționale, amendamentul a fost adoptat cu încălcarea termenelor de înregistrare în Parlament, fără prezentarea unei expertize și a unui aviz al Guvernului, fără consultări publice. Mai mult, proiectul de modificare a legislației a fost înregistrat cu o zi înainte ca legea să fie adoptată în lectură finală. Amendamentul a schimbat complet conceptul proiectului inițial și ar fi trebuit să fie examinat și adoptat în două lecturi. // 20.06.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema