Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova vor fi introduse noi reguli de protecție a consumatorilor, în conformitate cu standardele înalte ale Uniunii Europene

În Moldova vor fi introduse noi reguli de protecție a consumatorilor, în conformitate cu standardele înalte ale Uniunii Europene

În special, acest lucru este prevăzut de modificările la Legea privind protecția consumatorilor, care au fost aprobate de guvern. Potrivit Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, legislația privind protecția consumatorilor va fi îmbunătățită pentru a se apropia de legislația UE, astfel încât consumatorii moldoveni să aibă drepturi similare la cumpărarea de bunuri și servicii. Viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a specificat că patru directive ale UE vor fi transpuse în legislația moldovenească, pentru a ajusta normele naționale la practica UE. Este vorba, în special, de simplificarea soluționării litigiilor. Consumatorii vor avea posibilitatea de a utiliza un organism alternativ de soluționare a litigiilor pentru a rezolva litigiile cu vânzătorii, în loc să participe direct la un proces judiciar costisitor și de lungă durată. Aceste proceduri vor deveni mai rapide și mai accesibile. În plus, este vorba despre prelungirea termenului de depunere a reclamațiilor. Mai exact, perioada în care consumatorii pot semnala probleme cu produsele lor va fi extinsă de la 6 luni la 1 an. Acest lucru se va aplica în situația în care un produs nu corespunde așteptărilor, dar nu este strict legat de statutul de conformitate. În plus, va exista mai multă claritate în contracte. Vor fi revizuite condițiile în care contractele pot fi anulate, în special pentru bunurile second-hand de lungă durată și pentru bunurile cu componente digitale. Răspunderea vânzătorului pentru produsele neconforme va fi, de asemenea, clarificată. În paralel, vor fi puse în aplicare măsuri pentru a combate mai bine practicile comerciale frauduloase. "Vom investiga și vom reglementa practicile neloiale care dăunează consumatorilor, cum ar fi recenziile false sau promoțiile frauduloase pe rețelele de socializare. Consumatorii vor fi mai bine protejați. Vom consolida protecția consumatorilor și vom crește încrederea acestora în comerțul electronic, facilitând accesul consumatorilor la produse și servicii digitale de înaltă calitate, fără a-i pune în pericol", a declarat Dumitru Alaiba. Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a precizat că modificările la Legea privind protecția drepturilor consumatorilor, aprobate de Cabinetul de Miniștri, vor consolida mecanismele de protecție a drepturilor și intereselor economice ale consumatorilor. Vor fi dezvoltate și consolidate mecanismele de protecție juridică în caz de neconformitate a produselor/serviciilor, vor fi introduse mecanisme de cooperare între autoritățile competente în domeniul protecției consumatorilor și mecanisme de soluționare extrajudiciară a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor. Un aspect al modificărilor aduse legii se referă la crearea unui mecanism de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor. Astfel, în caz de încălcare a drepturilor sale, consumatorul va putea să se adreseze autorităților de supraveghere în domeniul protecției consumatorilor sau unui organism de soluționare alternativă a litigiilor. Acest mecanism va asigura existența unor proceduri extrajudiciare de calitate, mai puțin consumatoare de timp și gratuite sau la un cost mai mic decât procedurile judiciare. Noua propunere privind vânzarea de bunuri introduce un nou criteriu subiectiv de conformitate: furnizarea de actualizări în conformitate cu prevederile contractului de vânzare, în cazul bunurilor cu elemente digitale. În esență, vânzătorul va fi obligat să furnizeze actualizări pentru conținutul digital sau serviciul digital integrat în bunurile vândute. Garanția comercială va fi definită ca fiind "orice obligație a vânzătorului sau a producătorului față de consumator de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, repara sau întreține bunurile în orice mod, dacă acestea nu sunt conforme cu specificațiile sau cu orice alte cerințe care nu sunt legate de conformitate", iar perioada prevăzută pentru neconformitate este majorată de la 6 luni la 1 an. În plus, vor fi reglementate aspecte legate de reducerea proporțională a prețului sau de anularea contractului. De exemplu, vor fi revizuite termenii și condițiile de anulare a contractelor; garanțiile pentru produsele durabile folosite și produsele cu conținut digital. Obligațiile vânzătorului în cazul vânzării de produse neconforme vor fi, de asemenea, revizuite. Lista practicilor comerciale neloiale față de consumatori va fi extinsă pentru a evita recenziile și recomandările false ale unor consumatori pe platformele de comunicare socială pentru a promova anumite produse. // 20.09.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema