Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova, mediul de afaceri cere reducerea duratei controalelor fiscale și schimbarea abordării de evaluare a eficienței SFS.

În Moldova, mediul de afaceri cere reducerea duratei controalelor fiscale și schimbarea abordării de evaluare a eficienței SFS.

Pe platforma Consiliului Economic pe lângă prim-ministru a avut loc o reuniune a grupului de lucru privind reforma sistemului de control fiscal și post-vămuire. La aceasta au participat reprezentanți ai Serviciului Fiscal de Stat, Serviciului Vamal, comunității de afaceri. Participanții au declarat că principalele dificultăți în domeniul controlului fiscal sunt legate de numărul mare de inspecții inopinate, precum și de lipsa de proporționalitate în ceea ce privește durata inspecțiilor, frecvența inspecțiilor și metodele de evaluare a riscului și a daunelor potențiale. În timpul discuțiilor, s-a propus stabilirea unei anumite frecvențe a vizitelor anuale la aceeași persoană, inclusiv excluderea posibilității de suspendare temporară a controlului de stat. O altă propunere este de a stabili reguli clare și precise cu privire la motivele pentru determinarea termenului de control și prelungirea controlului. Directorul adjunct al Serviciului Fiscal de Stat, Valerii Vlas, a menționat că durata medie a unui control fiscal este de 15 zile, în timp ce legislația permite până la 60 de zile. Cu toate acestea, participanții la reuniune nu au fost de acord cu el, afirmând că uneori controalele durează chiar mai mult decât limita permisă de lege. Un alt subiect important abordat a fost necesitatea de a include în legislație cerințele ca SFS să efectueze controlul în conformitate cu listele de verificare. Acest lucru se datorează faptului că, în prezent, controlul nu este întotdeauna clar, acțiunile inspectorului sunt mai puțin previzibile, în absența anumitor restricții procedurale, inclusiv lipsa unor liste de verificare detaliate. Reprezentantul Serviciului Fiscal de Stat a susținut această propunere. De asemenea, a fost exprimată propunerea de a revizui procedura de evaluare a activităților SFS și a indicatorilor de eficacitate a acestuia. S-a menționat că, în prezent, SFS, în determinarea eficienței sale, se ghidează după indicatori bazați pe "eficacitatea controlului" - controlul care generează venituri. Mediul de afaceri sugerează că SFS ar trebui să se concentreze pe încurajarea respectării voluntare a legilor fiscale și pe reducerea poverii asupra agenților economici de bună credință. Reamintim că reforma sistemului de control de stat asupra activității de afaceri se implementează în 2023-2024, este promovată cu sprijinul comunității de afaceri, al membrilor Consiliului Economic, al reprezentanților agențiilor guvernamentale și al organizațiilor donatoare. // 08.09.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema