Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova își va îmbunătăți legislația privind parteneriatele public-privat și va interzice concesionarea întreprinderilor de stat profitabile.

Moldova își va îmbunătăți legislația privind parteneriatele public-privat și va interzice concesionarea întreprinderilor de stat profitabile.

Modificările la unele acte normative privind aspecte ale parteneriatelor public-privat (PPP) și gestionarea proprietății publice, care au fost adoptate de Parlament în primă lectură, au ca scop îmbunătățirea instituției parteneriatelor public-privat în Moldova. Printre principalele prevederi ale documentului se numără modernizarea instituției parteneriatului public-privat în Republica Moldova, eliminarea lacunelor legislative în acest domeniu, consolidarea disciplinei partenerilor publici și privați, precum și selectarea partenerilor privați cu potențial financiar înalt. Documentul stipulează că durata parteneriatului public-privat nu poate depăși 50 de ani. Partenerul privat, indiferent de forma de parteneriat public-privat, trebuie să suporte cel puțin 50% din riscurile comerciale. Cu toate acestea, obiectul parteneriatului public-privat nu pot fi întreprinderi de stat/municipale sau societăți comerciale cu o cotă de participare a statului, din al căror profit net pot fi acoperite 30% din investițiile planificate prin acordul PPP. Investițiile în curs de desfășurare vor fi finanțate exclusiv de partenerul privat. Un alt punct important se referă la crearea unui mecanism eficient de monitorizare a implementării proiectelor PPP. Potrivit viceprim-ministrului, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, este vorba despre eliminarea unei serii de lacune legislative și de reglementare privind parteneriatele public-private, deoarece aceste lacune au condus la omisiuni și abuzuri în legislația națională, precum și la erori în implementarea acesteia. Alaiba a spus că, timp de mai mulți ani, interesul statului a fost prejudiciat de contractele de parteneriat public-privat, cum ar fi contractul de concesiune a aeroportului din Chișinău și contractul de modernizare a rețelei de autogări și autostrăzi. Alaiba a spus că modificările operate la legislația privind parteneriatul public-privat exclud posibilitatea de a transmite companiile publice profitabile la concesiune. Acestea precizează mecanismul de finanțare a parteneriatelor public-private, inclusiv prevederile care stipulează că investițiile vor fi finanțate integral din resursele financiare furnizate de partenerul privat, iar investițiile finanțate din veniturile aferente gestionării acțiunilor și părților sociale de stat nu pot fi considerate investiții din resursele proprii ale partenerului privat. Alte modificări se concentrează asupra formelor de parteneriat public-privat, conținutului contractului, inițierii și transparenței procesului de atribuire a contractului, conținutului studiului de fezabilitate, monitorizării implementării proiectelor în cauză etc. Alaiba a subliniat că amendamentele propuse fac parte din angajamentele Republicii Moldova față de partenerii de dezvoltare, inclusiv cele legate de procesul de integrare europeană, precum și cele ce țin de acțiunile Guvernului privind dezoligarhizarea. Proiectul de lege urmează să fie supus consultărilor publice, după care va fi aprobat în lectura a doua. //27.04.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema