Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Consiliul Concurenței: Aplicarea eronată a facilităților pentru produsele lactate a cauzat statului o pierdere de 99 milioane de lei

Consiliul Concurenței: Aplicarea eronată a facilităților pentru produsele lactate a cauzat statului o pierdere de 99 milioane de lei

Aceste concluzii au fost făcute de plenul Consiliului Concurenței în urma unei investigații pe piața produselor lactate, inițiată în aprilie 2019. În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a constatat că „Institutul Național de Standardizare și Metrologie" a atribuit neîntemeiat întreprinderilor SA „JLC", SA „Incomlac" SA, „Lactis" și SA „Fabrica de unt din Florești" pozițiile tarifare 040390690 și 040610200 (care se referă la unele produse lactate și brânză proaspătă) pentru produsele de brânză și produsele de smântână care conțin grăsimi străine. Prin urmare, aceste întreprinderi au comercializat timp de cca 8 ani, până în anul 2019, produsele de brânză și produsele de smântână cu grăsimi străine la cota redusă a TVA de 8% în loc de 20 %. Acest fapt a avut ca efect crearea de condiții discriminatorii de activitate atât pentru ceilalți producători de produse de brânză și produse de smântână, cu conținut de grăsimi străine - care au plasat produsele respective pe piață la cota TVA standard de 20%, cât și pentru întreprinderile care produc produse lactate care conțin doar grăsimi lactice - care au avut costuri mai mari legate de achiziționarea grăsimilor lactice și, respectiv, fie nu au avut posibilitatea să plaseze pe piață produsele lactate la o rentabilitate suficientă, fie produsele lactate nu erau competitive prin preț în comparație cu produsele lactate cu conținut de grăsimi străine. De asemenea, efectele acțiunilor ÎS „Institutul Național de Standardizare și Metrologie" s-au reflectat negativ asupra bugetului de stat. Scrisorile ÎS „Institutul Național de Standardizare și Metrologie" privind stabilirea pozițiilor tarifare au servit temei pentru practicarea neîntemeiată a cotei reduse TVA de 8% la plasarea pe piață a produselor de brânză și produselor de smântână cu conținut de grăsimi străine contrar prevederilor art. 96 din Codul Fiscal. În consecință, suma TVA colectată din valoarea produselor de brânză și produselor de smântână cu conținut de grăsimi străine, a fost cu 12% mai mică. În total, în bugetul de stat au fost achitați cu cca 99 mln. lei mai puțin, decât ceea ce ar fi fost achitat dacă se aplica cota TVA standard de 20%. În acest sens, Consiliul Concurenței a informat despre constatările sale Serviciul Fiscal de Stat, care urmează să întreprindă măsurile ulterioare pentru a verifica corectitudinea achitării impozitelor de către întreprinderile vizate. // 31.05.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema