Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Parlamentul a aprobat, în a doua lectură, proiectul ”Legii prevenției”, pentru a crea un mecanism de profilaxie/prevenție contra unor posibile abuzuri din partea organelor de control față de mediul de afaceri.

Parlamentul a aprobat, în a doua lectură, proiectul ”Legii prevenției”, pentru a crea un mecanism de profilaxie/prevenție contra unor posibile abuzuri din partea organelor de control față de mediul de afaceri.

Este vorba despre aprobarea mai multor modificări la Legea privind controlul de stat al activității antreprenoriale și Codul infracțiunilor, iar acest proiect de lege a fost desemnat ca „lege a prevenției”. Autorul proiectului, deputatul fracțiunii Platformei DA, Igor Munteanu, președintele Comisiei de control al finanțelor publice, a menționat că proiectul de lege vine ca răspuns la necesitatea de a îmbunătăți mediul de afaceri și proteja micul business de numeroasele obstacole în calea desfășurării afacerilor private. În special, proiectul de lege introduce anumite reguli care se referă la responsabilitatea autorității de supraveghere de a oferi asistență agenților economici angajați în activități antreprenoriale și de a-i consilia prin elaborarea ghidurilor, note informative, recomandări pentru a preveni încălcarea legii. Documentul stabilește norme conform cărora autoritățile de reglementare sunt obligate să ofere antreprenorilor sfaturi pentru aplicarea corectă și uniformă a legislației, obligă autoritățile de reglementare să dezvolte și să publice pe site-urile lor web procedurile corespunzătoare care vor fi utilizate de toate persoanele competente în realizarea activități de control. Autoritățile de supraveghere ar trebui să publice cele mai frecvente și tipice cazuri de încălcare, precum și recomandări cu privire la acestea; să elaboreze documente pentru a informa despre drepturile și obligațiile autorităților de reglementare și drepturile și obligațiile persoanelor supuse controlului de stat; să publice prevederile legislației care indică posibile încălcări, sancțiunile care se bazează pe aceasta, etc. Toate documentele care vizează reducerea numărului de încălcări trebuie publicate pe site-ul www.controale.gov.md. De asemenea, proiectul de lege prevede adăugarea Codului infracțiunilor cu un nou capitol, care stipulează procedurile de prevenire a comiterii infracțiunilor. În special, se propune ca în raportul privind infracțiunea, entitatea constatatoare să stabilească măsuri corective pentru ca infractorul să îndeplinească obligațiile prevăzute de lege, în conformitate cu un plan de corecție, în prezența căruia nu se vor aplica sancțiuni. agentului economic. Perioada de corectare este de la 30 la 90 de zile, în funcție de complexitatea acțiunilor care trebuie efectuate. În același timp, nu se întocmește un plan de corecție dacă contravenientul îndeplinește imediat o obligație legală; dacă, în termen de 3 luni de la data implementării planului de corecție, comite în mod repetat aceeași infracțiune; dacă prescripțiile au fost emise pentru infracțiuni comise anterior care nu au fost îndeplinite în termenul prescris. Dacă, la reluarea controlului de stat, se constată că contravenientul nu și-a îndeplinit obligațiile legale conform acțiunilor planificate, entitatea constatatoare întocmește un nou protocol privind încălcarea, care aplică sancțiunile prevăzute de cod. Rezultatele așteptate ale acestui proiect de lege sunt reglementarea instrumentelor care asigură prevenirea încălcărilor, informarea și consultarea agentului economic, oferind posibilitatea corectării în caz de abateri minore și un interval de timp adecvat pentru eliminarea deficiențelor. Potrivit lui Igor Munteanu, circa 45% din reprezentanții mediului de afaceri susțin că anume pe parcursul operațiunilor de control, exercitate de către instituțiile de stat abilitate, se întrevăd regulile informale și formale de extorcare a mitei din partea companiilor private abia înființate, multora lipsindu-le elementar cunoștințe minime de administrare și bună gestionare a afacerilor. // 22.04.2021 — InfoMarket

Noutați dupa tema