Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova a crescut, în 2020, exportul de băuturi alcoolice în termeni valorici cu 8,4%, în comparație cu 2019,  - până la 210,85 milioane dolari.

Moldova a crescut, în 2020, exportul de băuturi alcoolice în termeni valorici cu 8,4%, în comparație cu 2019, - până la 210,85 milioane dolari.

Conform datelor Balanței de plăți a țării din 2020, oferta de vinuri și divinuri moldovenești în străinătate a crescut constant în fiecare trimestru. În special, în primul trimestru al anului 2020 s-au ridicat la 45,8 milioane dolari, în al doilea trimestru al anului 2020 - în valoare de 50,76 milioane dolari, în al treilea trimestru al anului 2020 - 53,39 milioane dolari și în al patrulea trimestru - 60,9 milioane dolari față de 42,11 milioane dolari, 45,34 milioane dolari, 50,64 milioane dolari și 56,43 milioane dolari în aceleași perioade ale anului precedent. Potrivit BNM, în general, în 2020, în comparație cu anul precedent, volumul total al exporturilor de alcool către țările UE a crescut cu 26,6% - de la 64,69 milioane dolari la 81,93 milioane USD, în țările CSI - a scăzut cu 15,2% - de la 73,66 milioane dolari la 62,43 milioane dolari, și către țările din afara Uniunii Europene și CSI, a crescut cu 18,4% - de la 56,17 milioane dolari la 66,49 milioane dolari. În special, în trimestrul IV al anului 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, exportul de vinuri moldovenești și produse de coniac a crescut cu 7,9%, iar această creștere s-a datorat creșterii aprovizionărilor către țările UE cu 12,3% - de la 20, 12 milioane la 22,6 milioane USD, precum și către țările din afara UE și CSI, cu 26,5% - de la 15,19 milioane USD la 19,21 milioane USD. În același timp, exporturile către CSI au scăzut cu 9, 6% - de la 21,12 milioane dolari la 19,09 milioane dolari. În același timp, în trimestrul IV al anului 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, oferta de produse vinicole moldovenești către România a crescut cu 28,5% - de la $ 6,24 milioane până la 8,02 milioane dolari, către Polonia - cu 25,1% - de la 3,62 milioane dolari la 4,53 milioane dolari, către China - cu 14,9% - de la 3,55 milioane dolari la 4,08 milioane dolari, către Turcia - de 2,9 ori - de la 1,27 milioane dolari la 3,64 milioane de dolari, în Ucraina - cu 34,4% - de la 2,44 milioane USD la 3,28 milioane USD, în Republica Cehă - 4,6% - de la 2,81 milioane USD la 2,94 milioane USD, în Serbia - cu 47,1% - de la 1 19 milioane USD la 1,75 milioane USD , în SUA - cu 3,1% - de la 1,62 milioane dolari la 1,67 milioane dolari, în Marea Britanie - cu 24,8% - de la 1,33 milioane dolari la 1,66 milioane dolari, în Canada - cu 76,2% - de la 0,42 milioane dolari la 0,74 milioane dolari , în Slovacia - cu 78,8% - de la 0,33 milioane USD la 0,59 milioane USD, în Lituania - cu 55,9% - de la 0,34 milioane USD la 0,53 milioane USD, Germania - cu 13% - de la 0,46 milioane USD la 0,52 milioane USD, în Letonia - cu 16,7% - de la 0,36 milioane USD la 0,42 milioane USD. În aceeași perioadă, aprovizionarea cu băuturi alcoolice moldovenești către Belarus a scăzut cu 3,9% - de la 10,76 milioane USD la 10,34 milioane USD, în Rusia - cu 36,2% - de la $ 5,53 milioane la 3,53 milioane dolari, în Georgia - cu 22, 2% - de la 3,7 milioane dolari la 2,88 milioane dolari, Kazahstan - cu 13,6% - de la 1,69 milioane dolari la 1,46 milioane dolari, Bulgaria - cu 2,7% - de la 1,48 milioane dolari la 1,44 milioane dolari, Olanda - cu 26,8% - de la 2,01 milioane dolari la 1,27 milioane dolari, Grecia - cu 23,7 % - de la 1,39 milioane USD la 1,06 milioane USD, Armenia - de 24 de ori - de la 0,48 milioane USD la 0,02 milioane USD. fiecare țară pentru întregul 2020 nu este prezentată în Balanța de plăți // 22.04.2021 - InfoMarket

Noutați dupa tema