Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În primele 9 luni ale anului 2020, Moldova a crescut exportul de băuturi alcoolice, în comparație cu aceeași perioadă din 2019,  cu 8,6% - până la 149,95 milioane dolari.

În primele 9 luni ale anului 2020, Moldova a crescut exportul de băuturi alcoolice, în comparație cu aceeași perioadă din 2019, cu 8,6% - până la 149,95 milioane dolari.

Conform balanței de plăți a țării, creșterea generală a ofertei de vinuri și coniacuri moldovenești în străinătate în Ianuarie-Septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, s-a datorat creșterii globale a exporturilor totale către țările UE și către grupul de țări din afara UE. și în CSI. În special, oferta de băuturi alcoolice moldovenești către țările UE în ansamblu a crescut cu 33,1% - de la 44,57 milioane de dolari în primele 9 luni ale anului 2019 la 59,33 milioane de dolari în primele 9 luni ale anului 2020 și către statele din afara Uniunii Europene și CSI, cu 15,4% - de la 40,98 milioane de dolari la 47,28 milioane de dolari. Cu toate acestea, aprovizionările către țările CSI au scăzut cu 17,5% - de la 52,54 milioane de dolari la 43, 32 mln de dolari. În același timp, în trimestrul III al anului 2020, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2019, Moldova a majorat exportul de băuturi alcoolice cu 5,4% - la 53,39 milioane dolari, care s-a datorat unei creșteri a aprovizionării Produsele vinicole moldovenești către țările UE cu 20,8% - de la 16,23 milioane de dolari la 19,61 milioane dolari, iar către țările din afara UE și CSI - cu 21,2% - de la 15,16 milioane dolari la 18,38 milioane dolari , în timp ce exporturile sale către țările CSI au scăzut cu 20% - de la 19,25 milioane dolari la 15,4 milioane dolari. Cel mai mare consumator de produse de vin și coniac produse în Moldova rămâne Belarusul, unde țara noastră a exportat-o în al treilea trimestru al anului 2020. cu 8,63 milioane de dolari (-3,7%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019), care a constituit 16,2% din total. România a ocupat locul doi în ceea ce privește volumul achizițiilor de băuturi alcoolice moldovenești în trimestrul al treilea al anului 2020, unde exportul acestor produse s-a ridicat la 6,27 milioane USD (+ 62%), sau 11,7% din volumul total. Turcia se află pe locul trei, unde în iulie-septembrie 2020 produsele vitivinicole moldovenești au fost furnizate în valoare de 5,6 milioane dolari (creștere de 2,9 ori) sau 10,5% din volumul total Polonia este situată cu un indicator al achizițiilor de 2,95 milioane USD (+ 34,1%), sau 5,5% din total. Primii 10 importatori de vinuri și coniacuri moldovenești din T3 2020 au mai inclus: Georgia - 2,79 milioane dolari (-24,8%), Cehia - 2,69 milioane dolari (+ 9,3%), Rusia - 2 dolari , 64 milioane (-50,7%), Kazahstan - 2,36 milioane dolari (+ 50,3%), Olanda - 2,45 milioane dolari (+ 34,6%), SUA - 2,33 milioane dolari (+41,2 %). . // 05.01.2021 — InfoMarket.