
În primele 9 luni ale anului 2020, Moldova a crescut exportul de băuturi alcoolice, în comparație cu aceeași perioadă din 2019, cu 8,6% - până la 149,95 milioane dolari.
Conform balanței de plăți a țării, creșterea generală a ofertei de vinuri și coniacuri moldovenești în străinătate în Ianuarie-Septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, s-a datorat creșterii globale a exporturilor totale către țările UE și către grupul de țări din afara UE. și în CSI. În special, oferta de băuturi alcoolice moldovenești către țările UE în ansamblu a crescut cu 33,1% - de la 44,57 milioane de dolari în primele 9 luni ale anului 2019 la 59,33 milioane de dolari în primele 9 luni ale anului 2020 și către statele din afara Uniunii Europene și CSI, cu 15,4% - de la 40,98 milioane de dolari la 47,28 milioane de dolari. Cu toate acestea, aprovizionările către țările CSI au scăzut cu 17,5% - de la 52,54 milioane de dolari la 43, 32 mln de dolari. În același timp, în trimestrul III al anului 2020, în comparație cu aceeași perioadă a anului 2019, Moldova a majorat exportul de băuturi alcoolice cu 5,4% - la 53,39 milioane dolari, care s-a datorat unei creșteri a aprovizionării Produsele vinicole moldovenești către țările UE cu 20,8% - de la 16,23 milioane de dolari la 19,61 milioane dolari, iar către țările din afara UE și CSI - cu 21,2% - de la 15,16 milioane dolari la 18,38 milioane dolari , în timp ce exporturile sale către țările CSI au scăzut cu 20% - de la 19,25 milioane dolari la 15,4 milioane dolari. Cel mai mare consumator de produse de vin și coniac produse în Moldova rămâne Belarusul, unde țara noastră a exportat-o în al treilea trimestru al anului 2020. cu 8,63 milioane de dolari (-3,7%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019), care a constituit 16,2% din total. România a ocupat locul doi în ceea ce privește volumul achizițiilor de băuturi alcoolice moldovenești în trimestrul al treilea al anului 2020, unde exportul acestor produse s-a ridicat la 6,27 milioane USD (+ 62%), sau 11,7% din volumul total. Turcia se află pe locul trei, unde în iulie-septembrie 2020 produsele vitivinicole moldovenești au fost furnizate în valoare de 5,6 milioane dolari (creștere de 2,9 ori) sau 10,5% din volumul total Polonia este situată cu un indicator al achizițiilor de 2,95 milioane USD (+ 34,1%), sau 5,5% din total. Primii 10 importatori de vinuri și coniacuri moldovenești din T3 2020 au mai inclus: Georgia - 2,79 milioane dolari (-24,8%), Cehia - 2,69 milioane dolari (+ 9,3%), Rusia - 2 dolari , 64 milioane (-50,7%), Kazahstan - 2,36 milioane dolari (+ 50,3%), Olanda - 2,45 milioane dolari (+ 34,6%), SUA - 2,33 milioane dolari (+41,2 %). . // 05.01.2021 — InfoMarket.