Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Octombrie, a.2025Măsuri inflaționiste în condițiile unei inflații ridicate sau așteptarea politicii Stop-and-Go a Băncii Naționale a MoldoveiDr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În cadrul lansării planificate a unei noi legături între gara Chişinău şi aeroportul capitalului, CFM a efectuat teste tehnice pe tronsonul feroviar Chişinău-Revaca

În cadrul lansării planificate a unei noi legături între gara Chişinău şi aeroportul capitalului, CFM a efectuat teste tehnice pe tronsonul feroviar Chişinău-Revaca

Potrivit întreprinderii de stat „Căile Ferate ale Moldovei”, în cadrul pregătirilor pentru lansarea liniei feroviare, menită să reducă semnificativ timpul de călătorie între gara Chişinău şi aeroportul capitalului, directorul general al CFM, Serghei Cotelnic, împreună cu un grup de specialişti, a efectuat teste tehnice pe tronsonul feroviar Chişinău-Revaca. Necesitatea efectuării unei călătorii experimentale a apărut după efectuarea lucrărilor de reparații și restaurare, care au inclus înlocuirea traverselor și șinelor uzate pe anumite tronsoane, ceea ce a permis eliminarea restricției de viteză. Scopul testelor a fost evaluarea timpului de călătorie și întocmirea preliminară a graficului de circulație al viitoarelor trenuri regulate pe ruta Chișinău-Revaca. În cursul testelor, trenul a parcurs distanța de 10 km de la gara Chişinău la stația Revaca în 9 minute, ceea ce reprezintă un rezultat pozitiv, care confirmă funcționalitatea și oportunitatea exploatării tronsonului feroviar existent. Evaluările tehnice au evidențiat, de asemenea, potențialul de optimizare a timpului de călătorie prin modernizarea infrastructurii și ajustarea parametrilor de exploatare. Potrivit CFM, acțiunea face parte dintr-un proiect de lansare a unei linii feroviare menite să reducă semnificativ timpul de călătorie între gară și aeroport. Anterior, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Vladimir Bolea, a menționat că pasagerii care sosesc la aeroportul din Chișinău vor avea în curând posibilitatea de a ajunge rapid în centrul capitalei cu trenul, datorită implementării proiectului, care face parte dintr-un plan amplu de modernizare a infrastructurii de transport și vizează creșterea mobilității și confortului călătorilor. Proiectul prevede modernizarea stațiilor și a căilor ferate, astfel încât acestea să corespundă cerințelor moderne de transport de pasageri. Potrivit ministrului, până în primăvara anului 2026, stațiile vor fi complet adaptate pentru primirea pasagerilor. Se preconizează că, în timp, viteza medie de deplasare pe tronsonul menționat va crește până la 50 km/h, iar durata călătoriei se va reduce semnificativ. // 27.11.2025 — InfoMarket.

Noutați dupa tema