Cetățenii sunt avertizați cu privire la riscurile posibile atunci când efectuează cumpărături online pe platforme situate în afara UE, inclusiv pe cele chinezești
Potrivit Inspecției de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Drepturilor Consumatorilor, în ultima săptămână, Centrul unic de apel pentru consumatori, creat sub egida inspecției, a primit mai multe apeluri de la consumatori care au semnalat probleme legate de comenzile efectuate prin intermediul unor astfel de aplicații. Aceștia s-au plâns, în special, de produse necorespunzătoare, lipsa garanției, întârzieri în livrare și dificultăți în comunicarea cu vânzătorii. Inspecția, la rândul său, recomandă cetățenilor să fie precauți atunci când utilizează astfel de platforme. Autoritatea atrage atenția asupra riscurilor cu care se confruntă consumatorii atunci când utilizează platforme de comerț electronic înregistrate în afara UE: produsele pot să nu corespundă cerințelor de siguranță, calitate și standardelor în vigoare pe piața europeană, iar drepturile consumatorilor - cum ar fi returnarea produselor, garanția sau depunerea unei reclamații - pot fi limitate sau dificil de exercitat. Există, de asemenea, riscuri legate de protecția datelor cu caracter personal și de securitatea plăților online, deoarece unele aplicații colectează un volum mare de informații despre utilizatori. În anumite cazuri, produsele livrate pot fi contrafăcute, necertificate sau chiar periculoase. Instituția recomandă ca, în toate cazurile, să se contacteze Centrul unic de servicii pentru consumatori la numărul /022 /51-51-51. // 27.10.2025 — InfoMarket.







