Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova și Uzbekistan au decis să înceapă negocieri bilaterale privind liberalizarea transportului internațional de mărfuri

Moldova și Uzbekistan au decis să înceapă negocieri bilaterale privind liberalizarea transportului internațional de mărfuri

Acest lucru a fost anunțat de Agenția Națională pentru Transport Auto (ANTA), care a menționat că, Moldova și Uzbekistan au convenit asupra cotei de permise pentru transportul internațional de marfă pe șosea pentru 2026 în cadrul reuniunii Comisiei mixte moldovene-uzbece, care a avut loc la Chișinău în perioada 1-2 septembrie. Delegația Moldovei a fost condusă de directoarea Agenției Naționale pentru Transport Auto, Inna Angheluț, iar delegația Uzbekistanului de șeful Departamentului de analiză a transporturilor internaționale din cadrul Ministerului Transporturilor, Mirnasir Yusupov. Pentru 2026 au fost confirmate 300 de autorizații pentru transporturi bilaterale și de tranzit și 60 de autorizații pentru transporturi către/din țări terțe. În cursul negocierilor, părțile au remarcat, de asemenea, dinamica pozitivă a schimburilor comerciale: în prima jumătate a anului 2025, schimburile comerciale bilaterale au crescut cu 28,7% față de perioada similară a anului trecut. Un subiect important al discuțiilor din cadrul întâlnirii a fost reprezentat de taxele rutiere percepute la intrarea în Uzbekistan. În urma negocierilor, partea uzbecă și-a exprimat disponibilitatea de a reduce aceste taxe pentru transportatorii moldoveni. În același timp, în scopul asigurării unor condiții de concurență echitabile pentru transportatorii ambelor state, părțile au decis să inițieze negocieri pentru elaborarea și semnarea unui nou acord interguvernamental bilateral între Moldova și Uzbekistan în vederea liberalizării transportului rutier internațional de mărfuri în regim bilateral și de tranzit, precum și a eliminării taxelor rutiere. Delegația uzbekă a informat, de asemenea, despre procedura de solicitare și eliberare a autorizațiilor speciale pentru transportul de mărfuri cu vehicule a căror masă și dimensiuni depășesc limitele admise de legislația națională, care se realizează în format electronic prin intermediul sistemului informatic dezvoltat de Comitetul Drumurilor Auto al Ministerului Transporturilor (https://uzavtoyul.uz). // 03.09.2025 – InfoMarket.

Noutați dupa tema