Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Ministerul Transporturilor din România: O autostradă modernă între Chișinău și București este planificată să fie deschisă în 2030

Ministerul Transporturilor din România: O autostradă modernă între Chișinău și București este planificată să fie deschisă în 2030

Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scriosteanu, menționând că, la invitația Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, a vizitat recent Chișinăul pentru a discuta despre proiectele de infrastructură de transport. „În cadrul discuțiilor privind stadiul de implementare a proiectelor feroviare și rutiere care vor lega România de Republica Moldova, am analizat starea autostrăzii A8 Unirii, precum și a tronsonului de drum care va lega Ungheni (România) de Chișinău (Republica Moldova). Obiectivul nostru comun este ca în 2030 să se poată circula de la București la Chișinău pe o autostradă modernă”, a declarat Irinel Ionel Scriosteanu. Potrivit acestuia, a fost făcută o trecere în revistă amănunțită a stadiilor proiectelor legate de podurile peste Prut și de posturile vamale de pe teritoriul fiecăruia dintre ei. Punctul de trecere a frontierei Giurgiulești-Galați va fi următorul punct vamal unde va fi exercitat controlul comun. „În ceea ce privește infrastructura feroviară, am discutat despre posibilitățile de dezvoltare a tehnologiilor informaționale în sectorul transportului feroviar din Republica Moldova, în conformitate cu standardele de interoperabilitate și securitate IT stabilite de Uniunea Europeană, ținând cont de experiența noastră în procesul de integrare. Implementarea acestor proiecte este necesară pentru interconectarea sistemelor de transport din Republica Moldova cu cele din România, precum și cu cele din alte state membre ale Uniunii Europene, ceea ce reprezintă un pas important în procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, pe care îl susținem”, a declarat secretarul de stat român din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. El a precizat că, în cadrul vizitei la Chișinău, s-a întâlnit cu ministrul moldovean al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, secretarul de stat al MIDR, Nicolae Mîndra, directorul general al Administrației de Stat a Drumurilor din Republica Moldova, Sergiu Bejan, și directorul general al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova”, Serghei Tomșa. Din delegația română au mai făcut parte reprezentanți ai companiei românești Informatică Feroviară, în frunte cu directorul general Alexandru Radu. Irinel Ionel Scriosteanu a vorbit despre avantajele aderării României la Uniunea Europeană în ceea ce privește infrastructura de transport și despre sprijinul pe care România îl oferă Republicii Moldova în procesul de aderare la Uniunea Europeană, pentru a beneficia de toate sursele de finanțare în cadrul procesului de aderare. // 23.09.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema