Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Perioada de înmatriculare cu numere neutre a vehiculelor de pe malul stâng al râului Nistru va fi prelungită până la 31 decembrie 2026.

Perioada de înmatriculare cu numere neutre a vehiculelor de pe malul stâng al râului Nistru va fi prelungită până la 31 decembrie 2026.

Acest lucru este stipulat de modificările la Legea privind înmatricularea anumitor vehicule și alte acte legislative, pe care Parlamentul le-a adoptat în prima lectură. Proiectul de lege a fost elaborat de un grup de deputați din fracțiunea Partidului Acțiune și Solidaritate pentru a veni în sprijinul locuitorilor din regiunile de est ale țării, care se confruntă cu dificultăți cauzate de nerezolvarea conflictului transnistrean. Astfel, cetățenii vor putea utiliza în continuare mecanismul de înmatriculare a vehiculelor în Transnistria cu numere de înmatriculare neutre și vor putea avea acces la traficul internațional. Trebuie remarcat faptul că acest mecanism nu se aplică vehiculelor utilizate pentru activități comerciale. În același timp, persoanele care locuiesc în localități, care nu se află în regiunea transnistreană nu vor putea să își înregistreze vehiculele cu numere de înmatriculare neutre. În 2018, autoritățile moldovenești au oferit locuitorilor de pe malul stâng al râului Nistru posibilitatea de a-și înregistra vehiculele cu plăcuțe de înmatriculare neutre pentru o perioadă de 2 ani. Ulterior, termenul a fost prelungit până la 1 septembrie 2022. Noua prelungire este necesară deoarece dispozițiile Convenției privind traficul rutier stipulează că persoanele pot accesa traficul internațional cu propriile vehicule numai dacă acestea sunt înregistrate la autoritățile publice. Un alt avantaj al plăcuțelor de înmatriculare neutre este că autoritățile publice pot verifica, prin intermediul sistemului juridic internațional, dacă vehiculele nu sunt pierdute sau furate. De asemenea, șoferii pot fi identificați în traficul rutier și, dacă sunt implicați într-un accident, pot fi urmăriți penal. Până în prezent, mai mult de 10 mii de vehicule au fost înregistrate la punctele de înregistrare a unităților de transport deschise de Agenția Servicii Publice în Tiraspol și Rîbnița. Interesul cetățenilor a crescut semnificativ după ce Ucraina a interzis în 2021 trecerea frontierei moldo-ucrainene pentru vehiculele cu numere de înmatriculare nerecunoscute, eliberate de autoritățile din regiunea transnistreană. // 05.07.2024 – InfoMarket