Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

CNPF a inițiat discuții privind dezvoltarea unui mecanism alternativ de soluționare a litigiilor în sectorul financiar

CNPF a inițiat discuții privind dezvoltarea unui mecanism alternativ de soluționare a litigiilor în sectorul financiar

Comisia Națională a Pieței Financiare, cu suportul Programului USAID „Reforme instituționale și structurale în Moldova” (MISRA), a inițiat discuții privind dezvoltarea unui mecanism alternativ de soluționare a litigiilor dintre consumatori și furnizorii de servicii financiare, care oferă soluții mai rapide, fiind o procedură mai simplă și mai puțin costisitoare pentru părți decât procesele de judecată. CNPF informează că această inițiativă este în conformitate cu noile prevederi ale Legii privind protecția consumatorilor, care transpun directivele europene care impun instituirea unor mecanisme alternative de soluționare a litigiilor în toate sectoarele economiei, pentru a rezolva litigiile dintre consumatori și profesioniști în afara instanțelor de judecată. În conformitate cu cele mai bune practici ale UE, un organism de soluționare alternativă a litigiilor trebuie să fie echitabil, imparțial, independent și transparent. De obicei, în țările UE, durata de soluționare a litigiilor prin intermediul acestor mecanisme este redusă la o perioadă care nu depășește 90 de zile, în comparație cu lunile sau anii necesari pentru obținerea unei hotărâri definitive în instanță. Discuțiile inițiate de CNPF au drept scop explorarea opiniilor părților interesate cu privire la crearea unei soluții extrajudiciare de soluționare a litigiilor pentru clienții furnizorilor de servicii financiare, care să fie eficientă, transparentă și utilă atât pentru clienți, cât și pentru furnizorii de servicii financiare. Președintele CNPF, Dumitru Budianschi, a menționat că punerea în aplicare a sistemului alternativ de soluționare a litigiilor va oferi consumatorilor o modalitate mai scurtă de a-și proteja drepturile, iar furnizorii de servicii financiare vor primi o metodă eficientă de soluționare a litigiilor. În plus, datorită creării unui mecanism alternativ de soluționare a litigiilor, presiunea asupra sistemului judiciar va fi redusă. Astfel, eficiența acestuia va fi îmbunătățită. „Avem un drum lung de parcurs, iar acest eveniment este doar primul pas. Cu siguranță vor urma o serie de alte discuții pe diverse aspecte. Vă invităm să participați activ la procesul de instituire a mecanismelor alternative de soluționare a litigiilor pentru sectorul financiar. Numai prin dialog și cooperare vom putea găsi cea mai bună soluție în interesul consumatorilor și al furnizorilor”, a declarat Dumitru Budianschi. Christina Bolun, șefa Departamentului pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței din cadrul Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, a subliniat că alinierea la standardele europene în domeniul protecției consumatorilor este o prioritate pentru agenție. Transpunerea Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor este un pas important în acest sens, a spus ea. „Prin crearea unui mecanism extrajudiciar de soluționare a litigiilor, oferim consumatorilor o alternativă mai rapidă la instanță. Avem nevoie de un sistem transparent, imparțial și independent, care să inspire încredere și să promoveze o piață financiară mai echitabilă”, a spus ea. Cristian Onica, specialist financiar al proiectului USAID Reforme instituționale și structurale în Moldova, a specificat că în prezent sistemul financiar din Moldova încă se confruntă cu o lipsă de încredere a consumatorilor, cauzată de criza de imagine din 2014-2015. Potrivit lui, într-un sondaj recent, doar 35% din respondenți și-au exprimat încrederea în instituțiile financiare. „Deși au fost depuse eforturi pentru a îmbunătăți situația, consumatorii încă nu dispun de o modalitate eficientă de soluționare a litigiilor cu furnizorii de servicii financiare, alta decât prin intermediul instanțelor de judecată. Conform experienței internaționale, un mecanism alternativ de soluționare a litigiilor pentru sectorul financiar va îmbunătăți eficiența și accesibilitatea și va contribui la consolidarea încrederii în piață, dar este important ca toate părțile interesate să fie unite și să conștientizeze beneficiile acestuia”, a declarat el. // 30.10.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema