Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Patru universități din Moldova au lansat noi programe de licență în domeniul designului de jocuri, animației și producției multimedia.

Patru universități din Moldova au lansat noi programe de licență în domeniul designului de jocuri, animației și producției multimedia.

Noile profesii vor fi disponibile la Universitatea Tehnică din Moldova, Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea Pedagogică de Stat "I. Creangă" și Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice. Fiecare universitate va prelua o componentă specifică unei specializări. Noile specializări vor fi predate de practicieni din domeniul animației, jocurilor și multimedia. De asemenea, studenții vor urma cursuri cu specialiști din companii globale (Crunchyroll, Sony) și universități internaționale (Centrul pentru antreprenoriat al Universității California Berkeley). Introducerea noilor specialități în programul educațional a fost posibilă cu ajutorul proiectului Future Technologies, finanțat de USAID și de guvernul suedez. Potrivit unui comunicat de presă al proiectului, formarea noilor specialități implică utilizarea activă a tehnologiei și un format de curs interactiv. Proiectul menționează că noile specializări au apărut în programul național ca răspuns la cererea de pe piața muncii. "Universitățile din Moldova vor forma profesioniști într-o nouă eră de peste 20 de profesii de tip Createch, solicitate atât pe piața națională, cât și pe cea internațională, printre care inginer de sunet, producător, animator, programator VR/AR, designer UX/UI, modelare 3D etc. Animația, designul de jocuri și noile media sunt sectoarele cu cea mai rapidă creștere în sectorul creativ la nivel global. Moldova are deja un sector creativ bine dezvoltat, cu peste 2 mii de companii care vor avea o cifră de afaceri de 150 de milioane de dolari în 2020", a declarat Doina Nistor, director de proiect. Potrivit proiectului, industria globală a jocurilor a fost de 180 de miliarde de dolari în 2021, în creștere cu 14,4% față de 2020, piața de animație va crește la 642,5 miliarde de dolari până în 2030, iar piața de new media va ajunge la 837 de miliarde de dolari până în 2026. Vârsta medie a angajaților din cele trei domenii pentru care sunt lansate noile programe de formare este sub 35 de ani, iar salariul inițial este de 10-12 mii de lei. //23.06.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema