Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția liniei electrice de transport Bălți-Suceava, modernizarea celei vechi și construcția unei noi substații electrice la Bălți vor fi recunoscute drept proiecte de importanță națională

Construcția liniei electrice de transport Bălți-Suceava, modernizarea celei vechi și construcția unei noi substații electrice la Bălți vor fi recunoscute drept proiecte de importanță națională

Acest lucru este stipulat în proiectul de lege privind declararea utilității publice de importanță națională pentru construcția liniei electrice aeriene de 400 kV Bălți-Suceava, modernizarea stației electrice de 330 kV Bălți și construcția noii stații electrice de 400 kV Bălți, adoptat de Parlament în prima lectură. Aprobarea va face posibilă accelerarea implementării acestor proiecte majore în domeniul infrastructurii energetice și diversificarea surselor de aprovizionare cu energie electrică a Republicii Moldova, precum și sporirea securității energetice a țării. Proiectul de lege aprobat va face posibilă accelerarea proceselor administrative necesare pentru desfășurarea lucrărilor de construcție: eliberarea actelor de autorizare, efectuarea unei proceduri speciale de expropriere a terenurilor, scoaterea terenurilor afectate de construcție din folosința agricolă sau forestieră. În același timp, este prevăzută o procedură de plată a despăgubirilor pentru înstrăinarea proprietății. Proprietarii vor fi informați în prealabil și își vor putea exprima consimțământul de a primi despăgubiri echitabile. Lungimea liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava în Moldova va fi de aproximativ 48 de kilometri. Vor fi instalate 157 de turnuri. Linia de transport va trece prin teritoriul a 12 localități moldovenești. Guvernul, prin intermediul Agenției de Geodezie, Cartografie și Cadastru, va stabili proprietarii bunurilor care vor fi înstrăinate permanent sau temporar în timpul lucrărilor de construcție. Despăgubirile vor fi plătite de guvern de la bugetul de stat. Proiectul de lege conține unele abateri de la lege, care sunt necesare pentru a accelera procesele administrative, precum și emiterea autorizațiilor pentru implementarea proiectului. Costul total al proiectului liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava este de 37 de milioane de euro și se preconizează că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2027. Pentru implementarea proiectului, Moldova va beneficia de un împrumut de 14,8 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, un împrumut de 14,8 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții și un grant de 7,4 milioane de euro de la Uniunea Europeană. În luna mai, guvernul intenționează să anunțe o licitație pentru selectarea companiei care va fi responsabilă de punerea în aplicare a proiectului. Proiectul de lege va fi înaintat parlamentului pentru a doua lectură. Linia electrică Bălți-Suceava este una dintre cele 3 linii electrice de 400 kV care vor fi construite pentru a consolida interconectarea cu sistemul energetic european ENTSO-E. Acestea sunt linia de transport Vulcănești-Chișinău, care va fi finalizată în 2025, linia de transport Bălți-Suceava, care se estimează că va fi finalizată în 2027, și linia de transport Strășeni-Gutinas, care este planificată să fie finalizată până în 2030 // 10.04.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema