Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Dorin Recean: Construcția liniei de transport de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău va fi finalizată până la sfârșitul anului 2025

Dorin Recean: Construcția liniei de transport de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău va fi finalizată până la sfârșitul anului 2025

Acest lucru a fost anunțat de prim-ministru, care, împreună cu ministrul Energiei, Dorin Junghietu, a vizitat joi șantierul de la Taraclia pentru a verifica stadiul lucrărilor și a discutat cu echipa de implementare a proiectului despre următorii pași care urmează să fie întreprinși. El a cerut respectarea cu strictețe a termenelor de construcție a liniei electrice de transport Vulcănești-Chișinău. „Pentru a ne asigura că lucrările avansează conform planului, acestea vor fi efectuate simultan în mai multe regiuni, iar numărul echipelor de lucru va crește. Săptămâna aceasta, lucrările au început în raionul Cimișlia și trebuie să accelerăm ritmul”, a spus Dorin Recean. El a reamintit că, în prezent, linia de înaltă tensiune, care transportă energia electrică din România înainte de a ajunge la Chișinău și în alte părți ale țării, trece prin regiunea transnistreană. „Acest lucru creează un risc constant că regimul de la Tiraspol ar putea „închide robinetul”, lăsându-ne fără lumină”. Noua linie de transport va asigura o interconectare directă, sigură și stabilă între Moldova și Uniunea Europeană. Acest proiect va consolida securitatea energetică a țării, va reduce riscurile de întrerupere a furnizării energiei electrice și va elimina dependența de Kremlin, care folosea energia ca instrument de șantaj”, a declarat ministrul Dorin Recean. Construcția liniei de transport de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău a început în aprilie 2024 și este realizată în cadrul Proiectului de Dezvoltare a Sistemului Electric finanțat de Grupul Băncii Mondiale. Costul total al proiectului este de 61 milioane euro, dintre care 27 milioane euro sunt alocate pentru construcția liniei Vulcănești-Chișinău. // 20.02.2025 – InfoMarket

Noutați dupa tema