Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Dorin Recean: Moldova va găsi resurse financiare de la alți parteneri externi pentru construcția liniei de transport a energiei electrice Strășeni-Gutinas, dacă USAID nu va asigura banii promiși pentru acest proiect

Dorin Recean: Moldova va găsi resurse financiare de la alți parteneri externi pentru construcția liniei de transport a energiei electrice Strășeni-Gutinas, dacă USAID nu va asigura banii promiși pentru acest proiect

Premierul a făcut această declarație în contextul în care noua administrație de la Washington a decis să suspende finanțarea tuturor programelor prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID), care anterior se angajase să finanțeze construcția acestei noi linii de înaltă tensiune, care va conecta sistemele energetice din Moldova și România. Dorin Recean și-a exprimat încrederea că, la un moment dat, multe dintre programele USAID, care astăzi sunt suspendate, își vor relua activitatea. „În ceea ce privește dezvoltarea sectorului energetic, care este prioritatea noastră, vom găsi foarte curând o soluție alternativă. Zilele trecute, împreună cu comisarul european pentru extindere, Marta Kos, și președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, am convenit asupra unui program de durabilitate energetică pe doi ani, care oferă mijloace financiare, inclusiv pentru astfel de proiecte”, a declarat Dorin Recean. Amintim că, construcția liniei de transport de înaltă tensiune 400 kV Strășeni-Gutinas face parte din programul Moldova Conectată, care este un program mai amplu al USAID pentru consolidarea securității energetice a Moldovei și conectarea infrastructurii energetice a Moldovei cu cea europeană. Se pare că linia de transport de 400 kV Strășeni-Gutinas va fi a treia linie de transport direct între Moldova și România și va fi construită cu un grant din partea Statelor Unite prin intermediul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională. Potrivit datelor preliminare, lungimea totală a liniei de transport de 400 kV Strășeni-Gutinas va fi de 190 de kilometri, USAID finanțând construcția a aproximativ 70 de kilometri din partea moldovenească. Construcția liniei de transport a fost programată să înceapă până la sfârșitul anului 2025, după o serie de studii de fezabilitate, și urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului 2029. Pe teritoriul Republicii Moldova, linia aeriană de transport va avea o lungime de peste 70 de kilometri din cei 190 de kilometri. Construcția noii linii de transport cu România, Strășeni-Gutinas, va utiliza o parte din fondurile nerambursabile americane dintr-un pachet total mare de 300 milioane dolari //07.02.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema