Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Guvernul RM: Construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău este în grafic și va fi pusă în funcțiune până la sfârșitul anului 2025

Guvernul RM: Construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău este în grafic și va fi pusă în funcțiune până la sfârșitul anului 2025

Serviciul de presă al Guvernului a precizat că progresele înregistrate în construcția acestei linii de transport au fost trecute în revistă în cadrul unei reuniuni organizate de prim-ministrul Dorin Recean, cu participarea executantului proiectului, a companiilor de construcții și a altor instituții implicate. Premierul a subliniat importanța strategică a acestui proiect de infrastructură pentru securitatea energetică a țării, în contextul actualelor realități regionale, și a cerut tuturor părților implicate să se mobilizeze și să evite întârzierile în graficul de lucrări. Termenul limită pentru finalizarea și punerea în funcțiune a liniei este luna decembrie a acestui an. „Odată cu punerea în funcțiune a liniei de transport a energiei Vulcănești - Chișinău, vom putea transporta energie electrică fără a trece prin hub-ul energetic GRES din Moldova, iar Federația Rusă va pierde ultimul instrument de șantaj energetic împotriva țării noastre. De aceea este important ca lucrările să fie urgente și să fie finalizate la timp”, a subliniat Dorin Recean. Totodată, premierul a cerut ca firmele responsabile de construcție - consorțiul KEC International Limited, Siemens Energy - Electromontaj - Energotech - să prezinte un program de lucru actualizat conform cerințelor și să raporteze săptămânal Ministerului Energiei și Unității Consolidate pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor Energetice (UCIPE) stadiul lucrărilor. În cadrul reuniunii, s-a afirmat că lucrările de construcție a centralei electrice de la Chișinău vor fi finalizate până în luna august. Pentru a optimiza procesul de monitorizare a implementării, reprezentanții UCIPE și ai Ministerului Energiei vor vizita săptămânal sau la două săptămâni șantierele de construcție/modernizare/extindere din cadrul Proiectului de Dezvoltare a Sistemului Energetic (PDSE) pentru a verifica stadiul lucrărilor. Până în prezent, lucrările de construcție a liniei de transport Vulcănești-Chișinău sunt finalizate în proporție de 49%. În timpul lucrărilor, au fost instalate aproximativ 190 de fundații și aproximativ 30 de suporturi, iar lungimea șantierului este de aproximativ 65 de kilometri. Lucrările de construcție au fost demarate efectiv în aprilie 2024, după elaborarea și aprobarea proiectului tehnic și îndeplinirea premiselor pentru lucrări. În prezent, acestea sunt efectuate în UTA Găgăuzia, raioanele Leova, Cahul și Taraclia. Materialele și componentele necesare pentru construcția liniei de transport au fost produse și livrate în volum de 90 la sută. Totodată, pentru a finaliza lucrările la timp, KEC International Limited a dat asigurări că va spori numărul de muncitori pe șantier începând cu luna martie, când vremea se va încălzi. Potrivit UCIPE, lucrările avansează într-un ritm continuu și încă 50 de stâlpi sunt programați să fie instalați în lunile de iarnă. Cu toate acestea, ritmul de lucru depinde de condițiile meteorologice, iar lucrările și echipele de pe teren vor fi programate în conformitate cu planul de lucru, potrivit căruia linia de transport va fi pusă în funcțiune până la sfârșitul anului 2025.// 17.01.2025 - InfoMarket.

Noutați dupa tema