Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

La licitația pentru construcția liniei de transport Suceava-Bălți pe teritoriul României au fost depuse două oferte: din partea unui consorțiu românesc și a unei companii turcești

La licitația pentru construcția liniei de transport Suceava-Bălți pe teritoriul României au fost depuse două oferte: din partea unui consorțiu românesc și a unei companii turcești

Potrivit presei românești, care face trimitere la datele Sistemului Electronic de Achiziții Publice, compania românească Transelectrica a primit în timp util două oferte pentru construcția liniei de 400 kV Suceava-Bălți pe teritoriul României: de la un consorțiu condus de compania românească Electromontaj (lider de asociere), controlată de omul de afaceri român Dragoș Bălteanu. Din consorțiu face parte și ELM Electromontaj Cluj, iar oferta a fost depusă formal de doi subcontractori: Emfor, care face parte tot din grupul Electromontaj, și Elemo. Cealaltă propunere a venit din partea companiei turcești MİTAȘ ENERJİ VE MADENI İNȘAAT İȘLERI TÜRK, care a acționat în calitate de subcontractant cu cunoscuta companie românească Enevo. Potrivit datelor disponibile publicului, firma turcă face parte dintr-un conglomerat industrial cu vânzări anuale de 300 de milioane de dolari care, printre altele, își desfășoară activitatea la nivel mondial în domeniul proiectării și fabricării de suporturi și structuri pentru transportul și distribuția energiei. Valoarea aproximativă a contractului pentru construcția liniei de transport de 400 kV Suceava-Bălți pentru partea de proiect din România este de 159 de milioane de lei românești (32 de milioane de euro). Proiectul presupune construirea unei linii aeriene transfrontaliere de transport al energiei electrice de 400 kV între Suceava (România) și Bălți (Republica Moldova), cu o lungime totală de aproximativ 142 de kilometri, din care aproximativ 93 de kilometri pe teritoriul României. Lucrările urmează să fie finalizate în termen de 52 de luni de la semnarea contractului. Anterior a fost anunțat că în Republica Moldova, construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava și extinderea centralei electrice din Bălți a fost declarată proiect de importanță națională. Proiectul urmează să fie finalizat până la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru al anului 2027. S-a comunicat că doar costul construcției liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava este estimat la 37 de milioane de euro, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții oferind fiecare 14,8 milioane de euro pentru implementarea acestuia, iar Uniunea Europeană 7,4 milioane de euro sub formă de grant. // 14.08.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema