Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava și modernizarea centralei electrice de 330 kV din Bălți urmează să fie declarate proiecte de importanță națională.

Construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava și modernizarea centralei electrice de 330 kV din Bălți urmează să fie declarate proiecte de importanță națională.

O comisie specială creată de Guvern va efectua un studiu preliminar în acest sens, care va pregăti și prezenta rezultatele activității sale cabinetului. Comisia este condusă de secretarul de stat al Ministerului Energiei, Konstantin Borosan. Din ea vor face parte reprezentanți ai Ministerului Agriculturii, Ministerului Finanțelor, Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, precum și președinți de raioane și primari ai localităților în a căror rază teritorială se va realiza construcția liniei de transport Bălți-Suceava și modernizarea centralei electrice de la Bălți. Pentru implementarea proiectului investițional, care vizează construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava și extinderea centralei electrice de 330 kV din Bălți, în cadrul proiectului „Interconectarea rețelelor electrice din Republica Moldova și România, faza a II-a”, urmează a fi efectuate studiile preliminare pentru declararea utilității publice de importanță națională a acestor lucrări. Construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava a fost inclusă anterior în Foaia de parcurs a sectorului de energie electrică din Moldova și reprezintă o măsură de realizare a unuia dintre obiectivele Strategiei Energetice a Republicii Moldova 2030 de consolidare a rolului Moldovei ca coridor de tranzit de energie electrică prin construcția de noi interconectori, conectarea la sistemul ENTSO-E și consolidarea rețelei interne de transport. Având în vedere importanța transfrontalieră a acestei importante infrastructuri energetice, construcția liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava și extinderea centralei electrice de 330 kV de la Bălți sunt menționate în Memorandumul de Înțelegere între Guvernele Republicii Moldova și României privind implementarea proiectelor necesare pentru interconectarea rețelelor de gaze naturale și energie electrică din cele două țări. De asemenea, acest proiect investițional a fost inclus în Planul de acțiuni aprobat în cadrul reuniunii Grupului de lucru la nivel înalt pentru interconectarea energetică în Europa Centrală și de Sud-Est (CESEC), iar necesitatea implementării proiectului este menționată și în „Foaia de parcurs pentru reformele pieței energetice” convenită între Ministerul Energiei, Comisia Europeană și Secretariatul Comunității Energetice în cadrul celui de-al 5-lea Dialog la nivel înalt UE-Moldova în sectorul energetic, desfășurat la Chișinău la 2 februarie 2024. Costul total al proiectului liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava este estimat la 1,5 miliarde de dolari SUA. Proiectul urmează să fie finalizat până la sfârșitul anului 2027 // 05.06.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema