Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Un alt pas a fost făcut în Moldova pentru implementarea proiectului de construcție a liniei de transport Vulcănești-Chișinău în cadrul proiectului finanțat de BM în valoare de 61 milioane de euro.

Un alt pas a fost făcut în Moldova pentru implementarea proiectului de construcție a liniei de transport Vulcănești-Chișinău în cadrul proiectului finanțat de BM în valoare de 61 milioane de euro.

Ministerul Energiei a precizat că proprietarii terenurilor necesare pentru construcția liniei electrice aeriene Vulcănești-Chișinău din 30 de localități din țară au fost informați despre importanța acestui proiect pentru cetățeni și pentru întreaga țară, precum și despre procedura specială de expropriere, procedura de completare și depunere a cererilor de despăgubire, documentele pentru dovedirea dreptului de proprietate, precum și procedura de stabilire a cuantumului despăgubirii. Consultările publice au avut loc în perioada 22 ianuarie - 9 februarie, cu participarea reprezentanților Unității Unite pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor Energetice (UCIPE), ÎS Moldelectrica, ÎS "IPOT" (Institutul de Proiectări pentru Amenajarea Teritoriului), a consultantului social Green Partners (România) și a reprezentanților contractorului KEC. Amintim că, Guvernul de la Chișinău a aprobat procedurile de expropriere a terenurilor pentru construcția liniei de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău. Terenurile situate în locul de construcție a liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău, declarată proiect de importanță națională, vor fi expropriate, iar proprietarii acestora vor fi despăgubiți. Astfel, vor fi expropriate și predate statului circa 900 de terenuri, proprietate privată și publică a unităților administrativ-teritoriale Taraclia, UTA Găgăuzia, Cahul, Leova, Cimișlia, Hîncești, Ialoveni și municipiul Chișinău (comuna Bacovia). Evaluarea sumelor de despăgubire va fi asigurată de către Institutul de Proiect pentru Managementul Terenurilor în conformitate cu legislația Republicii Moldova și rapoartele de evaluare întocmite de evaluatori independenți. Propunerile de despăgubire vor fi trimise proprietarilor de terenuri în perioada următoare. Pentru a asigura dreptul la compensații echitabile, prin Hotărâre de Guvern a fost creată o Comisie de soluționare a litigiilor. Proprietarii care nu vor avea documentele necesare (care să confirme proprietatea/alte drepturi reale asupra parcelei de teren) sau care, din cauza unor circumstanțe obiective, nu vor putea solicita despăgubiri, vor avea dreptul să informeze Unitatea Unită pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor Energetice (UCIPE) și să solicite sprijin cu privire la modul în care pot primi despăgubiri. Potrivit Ministerului Energiei, construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău face parte din proiectul de dezvoltare a sistemului electroenergetic al Republicii Moldova. Proiectul, finanțat de Banca Mondială, costă 61 de milioane de euro. Linia de transport va permite transportarea energiei electrice din România sau de pe alte piețe europene către Chișinău, ocolind centrala electrică de transport a Moldovei, situată în regiunea transnistreană. // 12.02.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema