Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

România este interesată să cumpere portul Giurgiulești de la BERD.

România este interesată să cumpere portul Giurgiulești de la BERD.

Acest lucru a fost declarat de premierul român Marcel Ciolacu într-un interviu acordat Digi24.ro. El a precizat că ministrul român al Transporturilor a discutat deja acest subiect cu reprezentanții Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, singurul beneficiar final al companiei care administrează acest port. Marcel Ciolacu a precizat că România va fi unul dintre cele mai importante hub-uri pentru reconstrucția postbelică a Ucrainei. "România trebuie să fie pregătită din punct de vedere logistic pentru acest hub. Avem un proiect, și am vorbit și cu președintele Comisiei Europene, împreună cu premierul bulgar, să luăm bani de la Comisia Europeană pentru mobilitate și să facem un pod nou, atât rutier, cât și feroviar, peste Dunăre, la Giurgiu. (...) Trebuie să ne dăm seama că portul Constanța are o importanță strategică în acest moment. (...) Nu se știe ce se va întâmpla cu Odessa, dar Republica Moldova are portul Giurgiulești și, prin ministrul Transporturilor, România, prin BERD, s-a arătat deja interesată de el, pentru că acționarul majoritar al portului Giurgiulești este BERD, și a declarat disponibilitatea statului român de a achiziționa acest port și de a-l dezvolta. Așteptăm un răspuns", a declarat Marcel Ciolacu. Întrebat dacă problema a fost discutată cu oficialii moldoveni, acesta a spus că nu trebuie purtate negocieri cu autoritățile moldovenești, deoarece proprietarul portului Giurgiulești este BERD și, prin urmare, negocierile vor fi purtate cu această bancă. Danube Logistics este investitorul general și operatorul portului Giurgiulești, principalul port fluvial din Moldova cu acces la mare. Din 2005, Danube Logistics a transformat portul Giurgiulești într-unul dintre cele mai de succes porturi de pe Dunăre, promovând activitățile comerciale ale companiilor moldovenești pe piețele internaționale. Danube Logistics este deținută integral de compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este singurul proprietar final al Danube Logistics Group. // 29.09.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema