Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Proiectul tehnic pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău a fost aprobat de către Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertiza Proiectelor și Construcțiilor.

Proiectul tehnic pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău a fost aprobat de către Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertiza Proiectelor și Construcțiilor.

Acest lucru a fost anunțat de Unitatea Unitară pentru Implementarea și Monitorizarea Proiectelor Energetice (UCIPE), menționând că capacitatea acestei linii de înaltă tensiune va putea asigura până la 50% din consumul de energie electrică al țării în perioada de vârf de sarcină. Odată ce proiectul tehnic va fi aprobat, UCIPE, împreună cu Ministerul Energiei și consultanții implicați, va iniția procedura de expropriere a terenurilor și va pregăti începerea lucrărilor, conform planului de implementare a proiectului. Principalele activități din această etapă vor fi: identificarea proprietarilor și evaluarea terenurilor; aprobarea hotărârii de guvern; formularea de propuneri de despăgubire și asigurarea plăților de despăgubire; înregistrarea proprietății de stat asupra terenurilor necesare pentru lucrările de construcție; și începerea lucrărilor de construcție. Directorul UCIPE, Ruslan Surujiu, a declarat că construcția liniei de transport a energiei electrice de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău este un obiectiv strategic de importanță națională pentru securitatea energetică a țării. Lungimea totală a liniei de transport Vulcănești-Chișinău va fi de 158 km și va traversa localitățile din 8 raioane din sudul și centrul țării. Construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău face parte din Proiectul de dezvoltare a sistemului de energie electrică din Moldova. Proiectul costă 61 de milioane de euro și este finanțat de către Asociația Internațională pentru Dezvoltare - AID, membră a Grupului Băncii Mondiale. Beneficiarul proiectului este ÎS Moldelectrica. Amintim că, contractul pentru construcția liniei de transport a energiei electrice de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău a fost semnat cu compania indiană KEC International. Finalizarea proiectului este programată pentru anul viitor. Această linie de transport va fi construită în cadrul proiectului general de interconectare a rețelelor electrice din Moldova și România, în valoare de peste 260 de milioane de euro, care are drept scop asigurarea securității energetice a țării prin conectarea Moldovei la piața internă de energie a Uniunii Europene prin intermediul liniilor de transport a energiei electrice, precum și consolidarea rețelelor interne de transport al energiei electrice. Proiectul este planificat să fie implementat până la sfârșitul anului 2024 cu sprijinul BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), Asociația Internațională pentru Dezvoltare a Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro) și Uniunea Europeană (grant de 39,4 milioane de euro). // 26.09.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema