Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Linia electrică aeriană de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău, cu o lungime totală de 157 de kilometri, va traversa 8 raioane ale țării.

Linia electrică aeriană de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești-Chișinău, cu o lungime totală de 157 de kilometri, va traversa 8 raioane ale țării.

Acest lucru a fost comunicat de Unitatea Unitară de Implementare și Monitorizare a Proiectelor Energetice (UCIPE), menționând că, potrivit proiectului tehnic, pentru construcția liniei de transport Vulcănești-Chișinău vor fi utilizați circa 500 de suporți și 3 tipuri de stâlpi, peste 1.500 km sau 1.900 de tone de fire. De asemenea, vor fi întinși 157 km de cablu de fibră optică cu 36 de fibre, care va asigura transmiterea sigură și rapidă a datelor. Proiectul tehnic pentru construcția liniei de transport de 400 kV Vulcănești-Chișinău se află în proces de verificare și expertizare la Serviciul de Stat pentru Verificarea și Expertizarea Proiectelor și Construcțiilor. După cum se menționează, proiecte atât de importante și impresionante nu au fost implementate în Moldova în ultimii 30 de ani. Proiectul vizează construcția unei linii aeriene de transport a energiei electrice de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău, modernizarea/extinderea a 2 centrale electrice, precum și consolidarea sistemului de dispecerizare și contorizare a energiei electrice. Costul total al proiectului este de 61 de milioane de euro și este finanțat de către Asociația Internațională pentru Dezvoltare - AID, membră a Grupului Băncii Mondiale. Beneficiarul proiectului este SE Moldelectrica. Amintim că, contractul pentru construcția liniei de transport a energiei electrice de înaltă tensiune Vulcănești-Chișinău a fost semnat cu compania indiană KEC International. Se preconizează că va fi finalizată în 2024. Această linie de transport va fi construită în cadrul proiectului de interconectare a rețelelor electrice din Moldova și România, în valoare de peste 260 de milioane de euro, care are drept scop asigurarea securității energetice a țării prin conectarea Moldovei la piața internă de energie a Uniunii Europene prin intermediul liniilor de transport a energiei electrice, precum și consolidarea rețelelor interne de transport a energiei electrice. Proiectul urmează să fie implementat până la sfârșitul anului 2024 cu sprijinul BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), Asociația Internațională pentru Dezvoltare a Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro) și Uniunea Europeană (grant de 39,4 milioane de euro). // 11.09.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema