
Datoriile totale ale Termoelectrica depășesc 2 miliarde de lei, iar compania se află într-o situație financiară dificilă
Declarația a fost făcută într-o conferință de presă Iurie Razlovan, directorul interimar al Termoelectrica, menționând că din această sumă, circa 1,3 miliarde de lei sunt datorate companiei de stat Energocom, iar peste 600 de milioane de lei - către Moldovagaz. Iurie Razlovan a spus că problema vizează datoriile istorice și curente ale întreprinderii, iar grupul de lucru creat va prezenta o analiză financiară detaliată a situației complicate de la Termoelectrica. Ulterior, în baza acestei analize, vor fi elaborate și înaintate ministerului de resort măsuri de corectare a situației financiare dificile, de soluționare a problemei datoriilor, de elaborare a unei foi de parcurs etc. Directorul interimar al Termoelectrica nu a intrat în detalii despre motivele acumulării datoriilor, menționând că acestea urmează a fi soluționate, dar, cel mai probabil, este vorba despre ajustarea intempestivă a tarifelor, majorarea prețului la gaze etc. Iurie Razlovan a mai informat că, pentru a îmbunătăți managementul, Termoelectrica va introduce o nouă structură organizatorică, care a fost deja aprobată de Consiliul de administrație al companiei și de organele superioare. În urma modificărilor structurale, cel puțin 20 de persoane vor fi eliberate din funcție: printre acestea nu se vor număra angajați obișnuiți, deoarece este important ca întreprinderea să se pregătească eficient pentru noul sezon de încălzire. Iuri Razlovan a menționat că, în principal, managementul Termoelectrica va fi restructurat pentru a optimiza costurile ineficiente, pentru a elimina posturile inutile din personalul umflat. "Este vorba de îmbunătățirea calității managementului întreprinderii, de schimbarea climatului din întreprindere. Nu este vorba de oameni, ci de funcții. Optimizarea va avea loc. Oamenii care lucrează pe teren nu vor fi afectați de aceasta. Doar că, de-a lungul timpului, în schema de personal au apărut astfel de posturi, cum ar fi diverși asistenți, adjuncți la adjuncți și multe alte funcții care nu sunt necesare acum", a explicat directorul interimar al întreprinderii. Potrivit acestuia, aproximativ jumătate din cele 160 de posturi vacante ar putea fi optimizate ulterior. // 15.08.2023 - InfoMarket.