Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

La Bruxelles a fost prezentat un proiect ambițios pentru o nouă interconexiune electrică între Moldova și România prin linia de transport de 400 kV Bălți-Suceava.

La Bruxelles a fost prezentat un proiect ambițios pentru o nouă interconexiune electrică între Moldova și România prin linia de transport de 400 kV Bălți-Suceava.

Ministerul Energiei și întreprinderea de stat Moldelectrica au raportat că proiectul a fost prezentat în cadrul conferinței Grupului Regional de Electricitate, la care au participat reprezentanți cheie ai operatorilor de sisteme de transport, ai autorităților de reglementare și ai ministerelor de energie. Proiectul de construcție a liniei de transport de 400 kV Bălți-Suceava a fost prezentat în comun de către întreprinderea de stat Moldelectrica din partea Republicii Moldova și de către compania Transelectrica din partea României. Lungimea liniei de transport de 400 kV Bălți-Sucava va fi de 138 km, dintre care 48 km vor traversa teritoriul Republicii Moldova. Aceasta va conecta substația de 400/330 kV din Suceava cu substația de 330/35 kV din Bălți. După cum s-a raportat anterior, Republica Moldova și România urmează să accelereze implementarea proiectului de construcție a liniei de 400 kV Bălți-Suceava, în valoare de peste 76 de milioane de euro. Amintim că, anterior s-a decis realocarea banilor destinați inițial pentru construcția liniei de transport Bălți-Suceava și extinderea stației Bălți către stația Back-to-Back din Vulcănești. Potrivit Ministerului Energiei, construcția unei stații back-to-back de 600 MW la Vulcănești nu se mai justifică din punct de vedere tehnic și economic după ce Moldova și-a sincronizat sistemul energetic împreună cu Ucraina cu sistemul energetic al Europei continentale (ENTSO - Rețeaua Europeană a Operatorilor de Transport al Energiei Electrice). În plus, un studiu de fezabilitate elaborat cu sprijinul Băncii Mondiale a identificat o serie de beneficii ale construirii unor noi interconexiuni cu România, printre care crearea condițiilor necesare pentru dezvoltarea producției de energie electrică din surse regenerabile în ambele țări, extinderea pieței la nivelul UE și reducerea congestiei infrastructurii energetice prin creșterea flexibilității și rezilienței celor două sisteme. "Acest proiect are o importanță strategică pentru Republica Moldova și va crește independența noastră energetică. O conexiune energetică fiabilă cu România ne va permite să devenim parte integrantă a ENTSO-E, fără a depinde de Ucraina. Construcția acestei linii a fost inclusă în planul de investiții al sistemului energetic continental", a declarat ministrul Energiei, Victor Parlicov. În același timp, pentru a consolida independența energetică a Republicii Moldova, se construiește linia de înaltă tensiune Vulcănești - Chișinău, care va permite importul de energie electrică, ocolind centrala electrică de stat din Moldova. Proiectul acestei linii de transport este în curs de finalizare, iar testele de rezistență ale tuturor tipurilor de suporturi au fost finalizate. Lucrările de construcție ar trebui să fie finalizate în 2025 // 25.04.2023 - InfoMarket.

Noutați dupa tema