Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Fondurile prevăzute pentru construcția stației Back-to-Back din Vulcănești au fost realocate pentru construcția unei noi conexiuni cu România prin linia de transport Bălți-Suceava și extinderea stației din Bălți.

Fondurile prevăzute pentru construcția stației Back-to-Back din Vulcănești au fost realocate pentru construcția unei noi conexiuni cu România prin linia de transport Bălți-Suceava și extinderea stației din Bălți.

Despre aceasta a comunicat Ministerul Energiei, menționând că decizia respectivă a fost luată la ultima ședință a Comitetului interdepartamental pentru planificare strategică din cadrul Guvernului. Părțile au convenit asupra finanțării construcției liniei electrice de 400 kw-electrice Bălți-Suceava, iar Ministerul Energiei urmează să prezinte un plan de acțiuni detaliat legat de construcția acestei linii electrice de înaltă tensiune. După cum s-a menționat, construcția unei stații back-to-back de 600 MW la Vulcănești nu se mai justifică din punct de vedere tehnic și economic după ce Moldova și-a sincronizat sistemul energetic împreună cu Ucraina cu sistemul energetic al Europei continentale (ENTSO - Rețeaua europeană a operatorilor de transport al energiei electrice). În plus, un studiu de fezabilitate elaborat cu sprijinul Băncii Mondiale a identificat o serie de beneficii ale construirii unor noi interconexiuni cu România, printre care crearea condițiilor necesare pentru dezvoltarea producției de energie electrică din surse regenerabile în ambele țări, extinderea pieței la nivelul UE și reducerea congestiei infrastructurii energetice prin creșterea flexibilității și rezilienței celor două sisteme. "Acest proiect are o importanță strategică pentru Republica Moldova și va crește independența noastră energetică. O conexiune energetică fiabilă cu România ne va permite să devenim parte integrantă a ENTSO-E, fără a depinde de Ucraina. Construcția acestei linii a fost inclusă în planul de investiții al sistemului energetic continental", a declarat ministrul Energiei, Victor Parlicov. Proiectul prevede construcția unei linii electrice aeriene de 400 kw, cu o lungime de 138 km, din care 90 km vor fi situați în România și 48 km în Republica Moldova, pe linia Suceava-Bălți, precum și extinderea substației de la Suceava și construcția unei noi substații de 400 kw la Bălți. Investițiile au o valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, iar compania românească Transelectrica a depus un proiect pentru a primi finanțare în cadrul fondului de modernizare. În paralel, pentru a consolida independența energetică a Republicii Moldova, se construiește o linie de înaltă tensiune Vulcănești - Chișinău, care va permite importul de energie electrică, ocolind MGRES. Proiectarea acestei linii de transmisie este în curs de finalizare, iar testele de rezistență ale tuturor tipurilor de suporturi au fost finalizate. Lucrările de construcție ar trebui să fie finalizate în 2025. Comitetul interministerial pentru planificare strategică (CIPS), înființat în 2008, coordonează și supraveghează activitățile guvernului în ceea ce privește elaborarea și punerea în aplicare a programului de activitate al guvernului, a strategiei naționale de dezvoltare și a programului de cheltuieli pe termen mediu, integrarea europeană și coordonarea ajutorului extern. Comitetul asigură un proces integrat de planificare strategică, în cadrul căruia prioritățile naționale, stabilite în documentele strategice cheie ale guvernului, sunt corelate cu politicile elaborate de autoritățile publice centrale relevante, cu angajamentele internaționale asumate și cu cadrul de resurse interne și externe. // 02.03.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema