Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Până în 2025 va fi finalizată construcția liniei de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești - Chișinău, iar până în 2025 este planificată și construcția liniei electrice Bălți - Suceava.

Până în 2025 va fi finalizată construcția liniei de înaltă tensiune de 400 kV Vulcănești - Chișinău, iar până în 2025 este planificată și construcția liniei electrice Bălți - Suceava.

Declarația a fost făcută de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Constantin Boroșan, în cadrul unei emisiuni la TVR Moldova. El a spus că un studiu al Băncii Mondiale a arătat că construcția unei centrale electrice back-to-back de 600 de MW la Vulcănești nu mai este fezabilă din punct de vedere tehnic și economic. Prin urmare, oficialii au convenit cu partenerii de dezvoltare ca banii destinați centralei back-to-back să fie folosiți pentru construcția liniei de transport a energiei electrice Bălți-Suceava. Constantin Boroșan a declarat că prioritară este construcția liniei de transport Vulcănești-Chișinău pentru a reduce dependența tehnică, deoarece în prezent linia Isaccea-Vulcănești trece prin Centrala Electrică Moldovenească, înainte de a ajunge la Chișinău. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a declarat că linia de transport Vulcănești-Chișinău va fi finalizată până în 2025, menționând că în acest an se așteaptă o reușită de 20 la sută în construcția acesteia. Proiectul tehnic al liniei de transport Vulcănești-Chișinău va fi finalizat până la sfârșitul lunii februarie. S-au efectuat deja teste de stabilitate pentru toate tipurile de stâlpi. Construcția liniei propriu-zise va începe în primăvara anului 2023. "Suntem optimiști în ceea ce privește finalizarea proiectului până în 2025, în conformitate cu planul convenit", a declarat Constantin Boroșan. În același timp, a spus el, este foarte importantă creșterea interconexiunii cu România, astfel că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru construcția liniei de transport Bălți-Suceava. În prezent, se poartă discuții cu BERD, BEI și partenerii financiari ai UE pentru a redirecționa fondurile destinate stației de întoarcere către această linie. Este vorba de aproape 40 de milioane de euro. După cum a relatat anterior agenția de știri InfoMarket, un contract de 27 milioane de euro pentru construcția liniei de înaltă tensiune Vulcănești - Chișinău a fost semnat cu compania indiană KEC International. Construcția acesteia se preconizează a fi finalizată în 2024. Linia va fi construită în cadrul unui proiect de 260 de milioane de euro privind interconectarea rețelelor electrice ale Republicii Moldova și României, al cărui scop este de a asigura securitatea energetică a țării prin conectarea Republicii Moldova la piața internă de energie a Uniunii Europene prin intermediul liniilor electrice și prin consolidarea rețelelor interne de transport al energiei. Proiectul urmează să fie implementat până la sfârșitul anului 2024, cu sprijinul BERD (împrumut de 80 de milioane de euro), BEI (împrumut de 80 de milioane de euro), Asociația Internațională pentru Dezvoltare din cadrul Grupului Băncii Mondiale (împrumut de 61 de milioane de euro), Uniunea Europeană (grant de 39,4 milioane de euro). // 07.02.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema