Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În Moldova este planificată construcția unei conducte magistrale Drochia-Ungheni, volumul investițiilor va constituit 100 de milioane de euro.

În Moldova este planificată construcția unei conducte magistrale Drochia-Ungheni, volumul investițiilor va constituit 100 de milioane de euro.

Acest lucru este prevăzut în Planul de Dezvoltare al Rețelelor de Transport al Gazelor Moldovatransgaz pentru anii 2022-2031, care a fost aprobat de Consiliul de Administrație al Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică. Construcția acestei facilități va fi cea mai mare investiție din plan. Potrivit companiei Moldovatransgaz, în conformitate cu prevederile Strategiei Energetice a Moldovei până în 2030 și ale Legii cu privire la gazele naturale, operatorii de transport sunt obligați să asigure diversificarea rutelor de transport al gazelor naturale. Lucrările de proiectare și construcție a conductei magistrale Drochia-Ungheni au fost incluse în Planul de dezvoltare a rețelei de transport Moldovatransgaz pentru anii 2020-2029. Ulterior, planul de investiții pentru 2021 prevedea elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția acestei facilități. Studiul de fezabilitate a fost pregătit în același an. Noul Planul de dezvoltare al rețelelor de transport gaze Moldovatransgaz pentru 2022-2031 prevede că noua conductă magistrală Drochia-Ungheni de 88 km să fie construit înainte de anul 2027, 20 km urmând să fie construiți în 2025, 40 km în 2026, iar restul 28 km în 2027. Investiția totală, inclusiv TVA, se va ridica la 1 miliard 944,8 milioane lei (100 milioane euro). Este planificat ca conducta magistrală Drochia-Ungheni să fie racordată la gazoductul Iași-Ungheni-Chișinău și să fie amplasat în orașele Drochia, Râșcani, Glodeni, Fălești, Ungheni. Lungimea sa va fi de 87,5 km, diametrul - 630 mm, presiune - 5,4 MPa, debit - 3,27 miliarde de metri cubi. Potrivit Moldovatransgaz, construcția conductei magistrale Drochia-Ungheni va asigura interconectarea sistemului de rețele de transport gaze pe direcția România - Moldova - Ucraina, ceea ce va îmbunătăți concurența pe piață și va crește securitatea aprovizionării cu gaze spre regiunea balcanică și a Europei de Est. Acest lucru va permite utilizarea instalațiilor de stocare a gazelor naturale în cea mai mare unitate de stocare a gazelor naturale situată pe teritoriul Ucrainei, cu o capacitate totală de stocare de 32 de miliarde de metri cubi (dintre care mai mult de 25 de miliarde de metri cubi în regiunea de vest a Ucrainei). În plus, se va asigura dezvoltarea pieței regionale de gaze naturale și întărirea rolului Moldovei ca coridor de tranzit al gazelor naturale. Securitatea aprovizionării cu gaze naturale către Moldova va fi asigurată prin diversificarea rutelor și surselor de aprovizionare; a fost creată o nouă rută de transport pentru livrarea gazelor naturale în direcția România - Ucraina (regiunea vest). Exploatarea conductei magistrale Drochia-Ungheni va spori atractivitatea acestei rute de tranzit; crearea condițiilor pentru extinderea zonei de utilizare a gazelor de-a lungul rutei specificate; îmbunătățirea activității sistemului de transport al gazelor din Moldova, asigurarea securității aprovizionării cu energie a țării; promovarea dezvoltării piețelor competitive de comercializare a gazelor naturale și asigurarea integrării regionale și europene a acestora; asigurarea că furnizorii își îndeplinesc obligațiile de stocare a gazelor stabilite în conformitate cu legislația din domeniu (creând posibilitatea de a cumpăra gaze naturale vara (la prețuri de achiziție relativ mici) cu depozitarea acestora în depozite subterane și livrarea în timpul iernii, când prețul gazului ajunge la valori mari. Moldovatransgaz atrage atenția asupra faptului că stocarea gazelor naturale în depozitele subterane de gaze Ukrtransgaz este profitabilă, ținând cont de un preț mai competitiv decât în cele românești, și de o capacitate totală mai mare, depășind semnificativ capacitatea de stocare a gazelor din România, respectiv - 32 de miliarde de metri cubi în Ucraina (dintre care 25,6 miliarde de metri cubi în regiunea de vest a Ucrainei) și 3,5 miliarde de metri cubi în România. În plus, regimul vamal special din Ucraina aferent stocării gazelor poate fi combinat cu regimul vamal special din Ucraina, care permite depozitarea temporară a gazelor naturale în depozitele ucrainene timp de 1095 de zile fără plata taxelor și impozitelor. Combinarea acestor două servicii duce la o reducere semnificativă a tarifelor transfrontaliere la punctele de racordare și stimulează interesul potențialilor consumatori de rețea pentru tratamentul vamal preferențial și depozitarea gazelor în depozitele din Ucraina cu cele mai competitive tarife din regiune. Utilizarea conductei magistrale Drochia-Ungheni în mod bilateral: odată cu asigurarea transportului de gaze naturale la depozitele de gaze din Ucraina și retur, va conecta sistemul de rețea al Ucrainei și României, îmbunătățind astfel concurența pe piață și securitatea aprovizionării cu gaze spre regiunea balcanică și a Europei de Est. // 26.12.2022 - InfoMarket.

Noutați dupa tema