
Pe 2 aprilie, în Moldova va fi lansat AmCham METRIX (Moldovan Economic Transformation and Reform IndeX) - Indicele de Transformare și Reformă Economică a Moldovei
Potrivit AmCham Moldova, acesta este un indicator care va reprezenta cantitativ și calitativ interacțiunea dintre mediul de afaceri și autoritățile publice prin prisma atractivității investiționale a Moldovei, pentru a îmbunătăți dialogul dintre sectorul privat și autoritățile publice și a contribui la crearea unui mediu de afaceri transparent, previzibil și eficient. METRIX se va baza pe 3 componente principale: evaluarea percepției mediului de afaceri, analiza impactului politicilor și prognoza politicilor viitoare. Evaluarea percepției mediului de afaceri - un sondaj național CATI care vizează 350 de companii pentru a analiza modul în care acestea interacționează cu guvernul în domenii-cheie. Analiza impactului politicilor - utilizarea unui model econometric (VAR) pentru a evalua impactul politicilor fiscale, comerciale/vamale și de muncă asupra mediului de afaceri în comparație cu țări similare, de exemplu Albania, Muntenegru, Republica Cehă. Previzionarea politicilor viitoare - previzionarea dezvoltării economice pe baza angajamentelor de aderare la UE și a tendințelor mediului de afaceri prin consultări cu părțile interesate. Se preconizează că principalele rezultate ale lansării AmCham METRIX vor fi: evaluarea obiectivă a climatului de afaceri printr-un cadru structurat și cantitativ; luarea deciziilor politice bazate pe calcule, creșterea responsabilității sectorului public și alinierea normelor la nevoile întreprinderilor; transparență și previzibilitate atât pentru guvern, cât și pentru mediul de afaceri; scalabilitate regională și replicabilitate, modelul putând fi aplicat în alte domenii de politică sau în țări învecinate. //25.03.2025 - InfoMarket.