Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare va aloca a treia tranșă de 18,2 milioane de euro pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare din Moldova.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare va aloca a treia tranșă de 18,2 milioane de euro pentru implementarea unui proiect de modernizare a infrastructurii feroviare din Moldova.

În cadrul ședinței de miercuri, Guvernul a aprobat semnarea acordului privind amendamentul nr. 1 la Acordul de împrumut dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare „RLF - Răspuns rapid - Căile Ferate din Moldova”, semnat la Chișinău la 27 iunie 2023, care prevede alocarea a 18,2 milioane de euro pentru reabilitarea coridorului feroviar Nord-Centru, în cadrul inițiativei „Coridoarele Solidarității”. Aceasta este cea de-a treia tranșă pe care BERD o acordă pentru implementarea acestui proiect (prima tranșă a fost de 12 milioane de euro, iar a doua de 11 milioane de euro). Beneficiarul este întreprinderea de stat Căile Ferate din Moldova, care va rambursa împrumutul, cu posibilitatea ca Ministerul Finanțelor să acopere obligațiile financiare ale împrumuturilor pentru infrastructura feroviară de stat. Acordul va fi semnat pe un termen de 15 ani, iar dobânda la împrumut este variabilă, în prezent de 3,65% pe an. Prima rambursare a împrumutului este programată la 3 ani de la intrarea în vigoare a acordului. Reamintim că proiectul prevede reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț – Ocnița – Bălți – Ungheni – Chișinău – Căinari, în lungime de 446 km, din care 128 km se află în stare nesatisfăcătoare. Proiectul va fi implementat cu sprijinul financiar al partenerilor, în special, BERD a oferit un împrumut de 23 de milioane de euro, BEI - 41,2 milioane de euro, alte 19,56 milioane de euro vor fi un grant prin intermediul Instrumentului European de Vecinătate. Acest tronson de cale ferată asigură legături cu zonele industriale din nordul și centrul Republicii Moldova, inclusiv cu zonele economice libere din Mărculești, Bălți, Ungheni și Chișinău. Coridorul feroviar este important pentru exporturile, importurile și tranzitul de mărfuri din România și Ucraina. În plus, acest tronson conectează coridorul feroviar Căinari-Cimișlia-Basarabeasca - Giurgilești, utilizat pentru logistica de transbordare în porturile de la Dunăre și Marea Neagră. Lucrările de reparații pe acest tronson sunt planificate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2025 // 12.06.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema