Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Construcția unei șosele de ocolire în Vulcănești și reparația drumului R26 Bender-Căușeni-Cimișlia vor fi finalizate până la începutul anului 2026.

Construcția unei șosele de ocolire în Vulcănești și reparația drumului R26 Bender-Căușeni-Cimișlia vor fi finalizate până la începutul anului 2026.

Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, după ce a inspectat stadiul lucrărilor la drumurile respective. El a precizat că, sunt în curs de desfășurare lucrările de construcție a unui drum de ocolire a orașului Vulcănești, cu o lungime de 8,6 kilometri. Peste 12.000 de locuitori așteaptă acest drum, care va degreva orașul de traficul greu, iar pentru locuitori va fi mai puțin praf, zgomot și mai multă siguranță. Șoseaua de ocolire din Vulcănești va asigura un acces mai rapid și mai sigur la punctele de trecere a frontierei de la Giurgiulești spre Ucraina (Giurgiulești-Reni) și România (Giurgiulești-Galați). Pe șoseaua R26 Bender-Căușeni-Cimișlia, din luna martie au fost efectuate lucrări de reparații pe două tronsoane, iar în curând vor începe lucrările pe un al treilea tronson. În total, vor fi reparați 22,5 kilometri de drum și 4 poduri. Pe lângă cei peste 8.000 de beneficiari din satele Sălcuța și Zaim, drumul este un coridor important pentru tranzitul mărfurilor din Ucraina spre portul Giurgiulești. Drumul leagă punctul de trecere a frontierei din Tudora și Palanca, precum și raioanele Ștefan-Vodă, Anenii Noi, Căușeni cu partea de sud a țării: Comrat, Vulcănești și portul Giurgiulești. Andrei Spînu a discutat cu antreprenorii, care l-au asigurat că până la începutul anului 2026 în Moldova vor fi gata încă două drumuri europene bune, care vor fi finalizate. Construcția șoselei de ocolire a orașului Vulcănești este realizată de compania ucraineană Automagistral Sud (LLC Automagistral Pivden), cu care a fost semnat un contract pentru lucrările de construcție respective la 13 iunie 2023. Construcția autostrăzii cu o lungime de 8,58 km este finanțată printr-un împrumut de 21,2 milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. // 03.05.2024 - InfoMarket.

Noutați dupa tema