Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Comisia Europeană va aloca un grant de 20 de milioane de euro pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Căinari.

Comisia Europeană va aloca un grant de 20 de milioane de euro pentru modernizarea coridorului feroviar Vălcineț - Ocnița - Bălți - Ungheni - Chișinău - Căinari.

Acest lucru este stipulat în proiectul de ratificare a acordului de grant dintre Republica Moldova, Întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare "RLF - Rapid Response - Calea Ferată din Moldova", semnat la Chișinău la 27 iunie. BERD va acorda Moldovei un împrumut de 23 de milioane de euro în aceleași scopuri, în două tranșe. Potrivit autorităților, starea tehnică actuală a infrastructurii feroviare afectează viteza schimbului de mărfuri, traficul de pasageri și costul final al serviciilor de transport feroviar. Reconstrucția și modernizarea coridorului feroviar va avea un efect pozitiv asupra economiei moldovenești și va duce la atragerea de noi volume de mărfuri și la creșterea numărului de pasageri. Acest lucru se datorează faptului că, după finalizarea lucrărilor de reparație, viteza trenurilor va fi mărită, vor fi eliminate anumite restricții și va fi redus timpul de circulație a trenurilor. Odată ce această infrastructură feroviară va fi reparată, vor putea fi negociate noi granturi și împrumuturi preferențiale pentru achiziționarea de material rulant și reabilitarea altor coridoare feroviare. Acest lucru va crea perspective pozitive pentru o dezvoltare fructuoasă a relațiilor în domeniul feroviar. După cum a relatat anterior InfoMarket, costul total al proiectului "Răspunsul Căilor Ferate din Moldova la criză" se va ridica la 71 de milioane de euro. Pentru implementarea proiectului, Uniunea Europeană va aloca un grant de investiții de până la 20 de milioane de euro, iar BERD va acorda un împrumut de 23 de milioane de euro. În plus, proiectul va fi cofinanțat cu până la 28 de milioane de euro de la CFM/bugetul de stat. Proiectul va sprijini dezvoltarea economică a Republicii Moldova, va spori potențialul logistic și de tranzit al acesteia și va îmbunătăți eficiența operațională prin reabilitarea unor secțiuni ale coridorului feroviar nord-sud. Proiectul va facilita transportul de mărfuri pe rute alternative din Ucraina prin Moldova către UE. Proiectul urmărește să asigure securitatea alimentară și să îmbunătățească accesul mărfurilor ucrainene la cel mai mare port de la Marea Neagră, Constanța, precum și la porturile din România, Moldova și Ucraina - Galați, Reni, Izmail și Giurgiulești - ale căror capacități operaționale pot "absorbi" o parte semnificativă din nevoile de export ale Ucrainei. Proiectul sprijină trecerea de la moduri de transport cu emisii ridicate de dioxid de carbon la moduri de transport cu emisii reduse de dioxid de carbon, deoarece mărfurile dinspre/către Ucraina via Moldova sunt transportate în principal pe cale rutieră din cauza constrângerilor de capacitate de pe rețeaua feroviară nord-centrală a Moldovei. // 29.11.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema