Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Moldova va primi aproximativ 43 de milioane de euro de la BERD și UE pentru a-și moderniza infrastructura feroviară.

Moldova va primi aproximativ 43 de milioane de euro de la BERD și UE pentru a-și moderniza infrastructura feroviară.

Potrivit serviciului de presă al Parlamentului, acest lucru este prevăzut de un acord cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, începutul negocierilor asupra căruia a fost aprobat de Comisia parlamentară pentru politică externă și integrare europeană. Astfel, BERD va acorda Moldovei un împrumut de 23 de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii feroviare. De asemenea, Moldova va primi un grant de aproape 20 de milioane de euro din partea Comisiei Europene. Banii vor fi utilizați pentru reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău. Drept rezultat, va crește volumul de mărfuri transportate pe calea ferată, pentru că vor fi eliminate restricțiile de masă pe acest sector și va fi majorată viteza de circulație. De menționat că, în anul 2014, a mai fost semnat un Acord de împrumut cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, care prevedea alocarea a 52,5 milioane de euro pentru achiziția locomotivelor și pentru restructurarea unui alt tronson de cale ferată. Agenția InfoMarket a relatat anterior despre intenția BERD de a aloca 23 de milioane de euro pentru restabilirea infrastructurii a 2 secții ale Căii Ferate din Moldova în cadrul proiectului "Răspunsul Căilor Ferate din Moldova la criză" cu un cost total de 71 de milioane de euro. Pentru implementarea acestui proiect, Uniunea Europeană va oferi un grant investițional în valoare de până la 20 de milioane de euro. În plus, o cofinanțare de până la 28 de milioane de euro va fi asigurată din Fondurile Feroviare / bugetul de stat. Potrivit BERD, proiectul "Răspunsul Căilor Ferate din Moldova la criză" va sprijini dezvoltarea economică a Moldovei, va spori potențialul logistic și de tranzit și va crește eficiența operațională prin îmbunătățirea infrastructurii regionale prin reabilitarea secțiunilor coridorului feroviar Nord-Sud. Proiectul va facilita transportul de mărfuri prin rute alternative dinspre Ucraina către UE. Prin îmbunătățirea infrastructurii feroviare, proiectul va crește capacitatea și va elimina limitele de viteză pe infrastructura feroviară existentă. Proiectul urmărește să asigure securitatea alimentară și să îmbunătățească accesul mărfurilor ucrainene la cel mai mare port operațional de la Marea Neagră, Constanța, precum și la porturile din România, Republica Moldova și Ucraina - Galați, Reni, Izmail și Giurgiulești, ale căror capacități operaționale combinate pot "absorbi" o parte semnificativă din nevoile de export ale Ucrainei. // 07.06.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema