Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

BERD va oferi 23 de milioane de euro pentru restaurarea infrastructurii a două segmente de cale ferată din Moldova, în cadrul unui proiect de 71 de milioane de euro.

BERD va oferi 23 de milioane de euro pentru restaurarea infrastructurii a două segmente de cale ferată din Moldova, în cadrul unui proiect de 71 de milioane de euro.

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a precizat că va finanța, în special, achiziționarea materialelor necesare pentru restabilirea infrastructurii segmentelor de cale ferată Valcinet-Bălți-Ungheni (în cadrul primei tranșe) și Chișinău-Cainari (în cadrul celei de-a doua tranșe). Împrumutul BERD în valoare de până la 23 de milioane de euro va fi format din prima tranșă de până la 12 milioane de euro și a doua tranșă de până la 11 milioane de euro. Costul total al Proiectului de răspuns la criza căilor ferate din Moldova va fi de 71 de milioane de euro. Pentru implementarea proiectului, Uniunea Europeană va aloca un grant de investiții de până la 20 de milioane de euro. În plus, proiectul va fi cofinanțat cu până la 28 de milioane de euro de la Căile Ferate din Moldova / bugetul de stat. Potrivit BERD, proiectul de răspuns la criză al Căilor Ferate din Moldova va sprijini dezvoltarea economică a Republicii Moldova, va spori potențialul logistic și de tranzit al acesteia și va îmbunătăți eficiența operațională prin reabilitarea secțiunilor coridorului feroviar Nord-Sud. Proiectul va facilita transportul de mărfuri pe rute alternative din Ucraina prin Moldova către UE. Proiectul urmărește să asigure securitatea alimentară și să îmbunătățească accesul mărfurilor ucrainene la cel mai mare port de la Marea Neagră, Constanța, precum și la porturile din România, Republica Moldova și Ucraina - Galați, Reni, Izmail și Giurgiulești, ale căror capacități operaționale pot "absorbi" o parte semnificativă din nevoile de export ale Ucrainei. Proiectul sprijină trecerea de la moduri de transport cu emisii ridicate de dioxid de carbon la moduri de transport cu emisii reduse de dioxid de carbon, deoarece mărfurile dinspre/către Ucraina prin Moldova sunt transportate în principal pe cale rutieră din cauza lipsei de capacitate a rețelei feroviare nord-centrale a Moldovei. Se preconizează că proiectul de răspuns la criză al căilor ferate moldovenești va crește capacitatea și va reduce limitele de viteză pe infrastructura feroviară existentă. Acesta va crește potențialul logistic și de tranzit al rețelei naționale de transport feroviar al țării, contribuind la dezvoltarea economică durabilă a Moldovei. Prin îmbunătățirea infrastructurii feroviare, proiectul va crește capacitatea de tranzit și va elimina limitările de viteză pe infrastructura feroviară existentă. Rezultatul preconizat este un trafic mai mare, crescând numărul de persoane dispuse să utilizeze rețeaua feroviară în locul celei rutiere (transfer modal). Împrumutul BERD va fi prezentat întreprinderii de stat Căile Ferate din Moldova, care va fi responsabilă de implementarea proiectului. // 15.03.2023 – InfoMarket

Noutați dupa tema