Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

În acest an, resursele financiare alocate pentru construcția și întreținerea drumurilor din Moldova au fost utilizate în proporție de aproape 80%.

În acest an, resursele financiare alocate pentru construcția și întreținerea drumurilor din Moldova au fost utilizate în proporție de aproape 80%.

Potrivit serviciului de presă al Guvernului, acest lucru a fost menționat în cadrul unei ședințe a Consiliului Fondului Rutier, ai cărui membri au efectuat o analiză generală a construcției, reparației și întreținerii drumurilor naționale. De asemenea, participanții la ședință au prezentat motivele pentru întârzierea unor lucrări sau pentru finalizarea unor segmente de drum. De asemenea, părțile au discutat despre pregătirea drumurilor pentru sezonul rece, inclusiv despre identificarea și utilizarea unor tehnologii îmbunătățite de întreținere. Potrivit unui raport prezentat de Administrația de Stat a Drumurilor, până la începutul lunii decembrie, au fost utilizați 76,1% din banii alocați din programul de repartizare a fondului rutier pentru drumurile publice pentru anul 2022, ajungând la 1,810 milioane 899,9 mii lei. Cu toate acestea, se așteaptă ca aproximativ 90% din acesta să fie utilizat până la sfârșitul anului, având în vedere că lucrările din noiembrie-decembrie vor fi acceptate. Reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale au declarat că în acest an au fost restaurați și reparați 300 km de drumuri, dintre care 43 km sunt drumuri noi. Mai mult, unele segmente de drum, care erau în lucru de mai mulți ani, au fost finalizate cu succes cu fonduri externe primite în 2022. La finalul ședinței, s-a decis realocarea banilor nefolosiți pentru unele lucrări de întreținere a drumurilor. Membrii Consiliului Fondului Rutier au decis ca Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale să demareze procedurile de îmbunătățire a legislației privind reglementarea procedurii legale de realizare a lucrărilor publice de importanță națională. Astfel, s-a sugerat ca un organism subordonat ministerului să emită licențe sau documente necesare pentru a duce la îndeplinire tratatele și acordurile internaționale. Totodată, s-a menționat că trebuie respectate perioadele de garanție prevăzute în contractele de construcție a drumurilor, în funcție de intensitatea acestora și conform regulilor stipulate în Codul de reglementare aprobat. // 28.12.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema