Noutaţi

Datele privind activitatea băncilor comerciale din Republica Moldova la data de 31 Iulie, a.2025Dr. Sándor Csány: Fiind a patra ca mărime, OTP Bank din Moldova va crește atât organic, cât și prin posibile fuziuni și achizitiiȘi pare să fie un loc, dar se pare că nuScott HOCKLANDER: Pentru mine, perseverența cetățenilor moldoveni nu este doar o lecție învățată, ci și un mare exempluSorin MASLO: „Anul 2022 a fost unul de cotitură pentru Combinatul „Cricova”, cifra de afaceri a crescut cu aproape 25%” Ratele depozitelor – la maximum. Conjunctura pieței sau De ce băncile au nevoie de depozitele persoanelor fiziceValeriu LAZĂR:”Dacă statul astăzi nu va susține businessul, mâine nu va avea de la cine colecta impozite”Aeroportul din Chișinău, oglindă a statalitățiiMăsurile monetare contra inflației nemonetareBăncile, ca punct de sprijin pentru economie: au majorat profitul și se pregătesc de provocările din semestrul II din 2022Ministerul Finanțelor și investitorii de pe piața valorilor mobiliare de stat, la culmile volumului de plasarePiața bancară: emoții și cerere sportită. Nu există panicăEste oare pregătită Moldova pentru consecințele economice al războiului din țara vecinăNe așteaptă hiperinflație? Totul depinde de diagnoza corectă și tratamentul prescrisCe se întâmplă pe piața valorilor mobiliare de stat și ce atribuție la aceasta are Banca NaționalăSectorul vinicol, în prag de revoluție: Legea de profil falimentează întreprinderile?Capcană pentru piața produselor petroliereLászló DIÓSI: Foreign investments come to Moldova due to banking system stabilityCând nu sunt bani de la FMI, emitem VMS! Nikolay BORISSOV: ”Cumpărarea Moldindconbank-ului reprezintă cea mai bună achiziție de pe piața moldovenească, deși e și cea mai riscantă” Jocuri în ping-pong petrolierAnul bancar 2020 – pandemic, profitabilStraniul an 2020: smerenie, revoltă, acceptarea noii realități”Jocurile foamete” ale pieței valutareCum să îmblânzim lichiditățileVeaceslav IONIȚĂ: Guvernul a omorât businessul, dar a cochetat cu populațiaOamenii și businessul: Selecția naturală și nenaturalăAlexandru BURDEINÎI: Să fii etic în afaceri devine vitalIndicatorii macroeconomice de baza in MoldovaZilnic: Cursul de schimb valutar la toate bancile comerciale din MoldovaZilnic: Pretul PECO

Uniunea Europeană va oferi Moldovei un grant de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate.

Uniunea Europeană va oferi Moldovei un grant de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate.

Acest lucru a fost anunțat de Delegația UE în Moldova, menționând că acest ajutor este sub formă de grant și are ca scop conectarea Moldovei la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). A fost subliniat faptul că Comisia Europeană, împreună cu Banca Europeană de Investiții, a lansat un studiu preliminar de fezabilitate pentru a conecta rețelele feroviare din Moldova și Ucraina cu rețelele UE, o investiție strategică care va îmbunătăți, de asemenea, securitatea alimentară globală. Amintim că, Comisia Europeană și Banca Europeană de Investiții au inițiat un studiu de prefezabilitate pentru a evalua cea mai bună modalitate de conectare a rețelelor feroviare din Ucraina și Moldova la rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). După cum a remarcat Comisia Europeană, ecartamentul utilizat în majoritatea țărilor UE diferă de cel din Europa de Est, ceea ce face dificilă livrarea de mărfuri în ambele direcții. Soluția la această problemă ar fi adoptarea ecartamentului feroviar utilizat în UE și în aceste țări vecine, și anume din Polonia și România până în Ucraina și Moldova. "Acest studiu este un pas important în pregătirea pentru o mai bună comunicare între UE, Ucraina și Moldova după război. Studiul este una dintre măsurile pe termen mediu și lung prevăzute în planul de acțiune "Coridoarele solidarității" și este, de asemenea, strâns legat de propunerea Comisiei Europene din iulie 2022 de extindere a rețelei TEN-T către Ucraina și Moldova. În acest fel, punem bazele unor soluții pe termen lung, sprijinind Ucraina în eforturile sale comerciale și de reconstrucție postbelică, urmărind în special eliminarea decalajelor de interoperabilitate la frontiere", a declarat Adina Veljan, comisarul european pentru transporturi. Aceasta a declarat că serviciul de consultanță tehnică JASPERS al BEI este responsabil pentru finalizarea studiului până în mai 2023, în strânsă cooperare cu toate țările implicate. // 02.12.2022 – InfoMarket

Noutați dupa tema